خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک سپه؛

بدهی دولت به بانک سپه هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۴۹

طبق قراردادهای منعقد شده قرار است ۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های بانک سپه پرداخت شود.

مدیر عامل بانک سپه میزان بدیهی دولت به این بانک را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق قراردادهای منعقد شده قرار است ۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به طرح های بانک سپه پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، سید کامل تقوی‌نژاد، مدیر عامل بانک سپه در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان وزارت اقتصاد برگزار شد، میزان تسهیلات پرداخت شده درچهار ماه ابتدای سال جاری را ۴۰ هزار و ۵۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: میزان ریالی این تسهیلات ۳۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال بوده است که به بخشهای صنعت، معدن، کشاورزی وبازرگانی پرداخت شده است.

وی افزود: سهم صنعت و معدن ۱۴ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال، سهم کشاورزی ۹ هزار و ۴۰۰میلیارد ریال و سهم بازرگانی ۱۰هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال بوده است.

تقوی‌نژاد درخصوص تسهیلات خرد پرداخت شده در چهار ماه ابتدایی سال جاری، گفت: در این مدت ۳۲ هزار فقره وام خودرو، ‌جعاله مسکن، ‌قرض الحسنه، ‌کالای اساسی، ‌ بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده‌ایم.

مدیر عامل بانک سپه، گفت: حدود ۸ میلیارد دلار منابعی است که قرارداد‌هایش با صندوق توسعه ملی منعقد شده است که این طرح‌ها در بخشهای نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد وسایر صنایع هستند که برخی از این طرح‌ها در مرحله نهایی قرار داد است.

وی با بیان این مطلب که بخشی از این طرح‌ها با میادین مشترک نفتی است، گفت: این میادین در غرب وجنوب تهران قرار دارند که ۳.۵ میلیارد دلار آن مسدودی گرفته‌ایم و مابقی طرح‌ها در مرحله شناسایی هستند.

تقوی‌نژاد درخصوص فاینانس چین نیز گفت: بانک سپه اولین بانکی است که از محل فاینانس چین استفاده خواهد کرد که یک قرارداد۴۸۰ میلیون یورویی برای احداثیک واحد پتروشیمی در لردگان منعقد کرده‌ایم که تمامی کارهای این قرار داد انجام شده است. ودرمرحله اول گشایش قرار دارد.

مدیر بانک سپه کل سپرده بانک سپه را تا پایان سال ۹۲ سیصد و چهل ویک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در پایان مرداد ۹۳ به سیصد و هشتاد هز ار میلیارد ریال رسیده است که در پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به پایان سال گذشته یازده درصد رشد منابع داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: در مجموع نسبت رشد سپرده‌ها از سال ۹۱ تا سال جاری که حدود ۱۶ ماه می‌شود ۲۶ درصد بوده است.

تقوی‌نژاد در خصوص وضعیت مطالبات بانک، گفت: مطالبات غیر جاری بانک سپه در پایان سال ۹۱،۳۱ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم در پایان سال گذشته به ۳۲ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال رسیده است همچنین طبق آخرین گزارش دریافتی میزان مطالبات غیر جاری در خرداد ماه امسال ۳۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

تقوی‌نژاد نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات را در پایان سال ۹۱،۱۶. ۵ درصد عنوان کرد و افزود: ما توانستیم این رقم در پایان سال ۹۲، به ۱۳.۵ درصد کاهشدهیم که جهت گیری بانک این است که تا پایان سال این رقم را تک رقمی وبه زیر ده برساند.

مدیر عامل بانک سپه بدهی دولت به بانک سپه را هزار و۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: در اسفند ماه سال ۹۲ میزان مطالبات بانک از دولت ۳هزار و۴۰۰میلیارد تومان بوده است که دراین مدت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق واگذاری نیروگاه به بانک سپه پرداخت شده است.

تقوی‌نژاد میزان مشکوک‌اوصولی‌ها را ۲ هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: ۴۰ درصد از این میزان را که حدود هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود با نرخ کمتر از ۱۴ درصد پرداخت شده است که در صورت جریمه ۶ درصدی هم نرخ تسهیلات برای آن‌ها ۲۰ درصد می‌شود.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده بدهکاران نیز گفت: ۲۱۹ پرونده مطرح شده است که ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات تعیین تکلیف شده‌اند.

مدیرعامل بانک سپه جمع وصولی‌های سال ۹۲ را هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: جمع وصولی‌ها در سال ۹۳، چهارصد میلیارد تومان بوده است.

تقوی‌نژاد مجموع تسهیلات پرداخت شده بانک سپه از محل حساب ذخیره ارزی را ۱.۷ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: ۸۲۰ میلیون تومان آن معوق مانده است که طبق قانون بودجه قرار است این میزان در صورت وصول به عنوان افزایش سرمایه بانک لحاظ شود.

وی در خصوص قیمت تمام شده پول، گفت: این میزان در سال ۹۱،۱۴. ۶ درصد بوده است که در پایان سال ۹۲ به ۱۶.۴۵درصد افزایش یافته است همچنین در پایان تیر ماه سال جاری به حدود۱۷.۶درصد رسیده است که باید تمام تلاشمان کنترل تجهیز منابع و کنترل نرخ تمام شده پول باشد.

مدیر عامل بانک سپه با اشاره به پایین بودن سرمایه بانک سپه، گفت: میزان سرماهی بانک در سال ۹۱، حدود ۸ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال بوده است که این رقم در پایان سال ۹۲ به حدود صفر درصد نزدیک شده است و در حال حاضر سرمایه بانک به ۷۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است که از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، فروش دارایی‌هابوده است همچنین، از محل فروش شرکت امید ۳۰۰ میلیارد تومان به سرمایه بانک اضافه شده است.

مدیرعامل بانک سپه افزود: میزان کمکی که دولت طی یکسال گذشته به بانک سپه کرده است برابر با کل کمکی بوده است که طی ۹۰ سال گذشته انجام گرفته است.

تقوی‌نژاد میزان نسبت کفایت سرمایه بانک در پایان شهریور ۹۲ را منفی ۰.۱۹ اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس مقررات کمیته بانک ۸ درصد الزامی است که در حال حاضر به ۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل بانک سپه با بیان این مطلب که میزان پرداختی از محل حساب ارزی ۳۰ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: سهم بانک سپه ۷.۵میلیارد دلار بوده است همچنین، سال گذشته میزان فعالیت ارزی بانک ۱.۱ درصد بوده است.

تقوی‌نژاد افزود: مجموع فعالیت‌های بانک سپه در ۳ ماهه نخست جاری نسبت به ۳ ماهه نخست سال ۹۲ افزایش ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تقوی‌نژاد در خصوص فعالیت‌های الکترونیکی بانک نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۴۰۰ دستگاه pos راه اندازی شود که نیمی از آن‌ها تا پایان ماه جاری راه اندازی می‌شود همچنین احداث۱۷۰۰ ATM در دستور کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز