خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اعلام کرد:

سهم ناچیز فعالیت های دانش بنیان در کشورهای اقتصاد وابسته به منابع نفتی

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۴۳

در حال حاضر یکی از خلاء های موجود آنهم در یک اقتصاد سنتی دولتی وابسته به نفت و گاز، نقش و مشارکت اندک تشکل ها و نهادهای تخصصی کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی از سهم ناچیز فعالیت های دانش بنیان در کشورهای اقتصاد وابسته به منابع نفتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف حسن پور، رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، در این نشست ضمن تاکید بر سهم ناچیز فعالیت های دانش بنیان بسیاری از کشورهای دارای اقتصاد وابسته به منابع نفتی گفت: دراین کشورها توسعه کسب و کارهای دانش بنیان یکی از راهبردهای توسعه و پیشرفت اقتصادی است که باید در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد، و لازمه موفقیت و اثربخشی چنین رویکردی، در گام نخست ترسیم دقیق برنامه ها، سیاست ها و اقدامات عملی در قالب یک نقشه راه است.

حسن پور افزود: پیشرفته شدن اقتصاد کشور آنهم با اتکاء به توسعه کسب و کارهای دانشی که همیشه با ریسک زیادی همراه است و پویایی آن به تعاملات بین المللی کشورها نیز وابسته است، مستلزم ایجاد، توسعه و تقویت نهادها و تشکل های این حوزه به منظور کمک و پشتیبانی فکری تصمیم سازان و تصمیم گیران و پیشرفته کردن سیاست های عملگرانه برنامه ریزان و سیاستگزاران دولتی است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از خلاء های موجود آنهم در یک اقتصاد سنتی دولتی وابسته به نفت و گاز، نقش و مشارکت اندک تشکل ها و نهادهای تخصصی کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

وی درخاتمه اظهار کرد: پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در راستای استفاده از نظرات خبرگی فعالان این حوزه آنهم بصورت هدفمند و منسجم در قالب تشکیل اتاق فکر تولید و تجارت دانش بنیان، اقدام به برگزاری سلسله نشست های مقدماتی با شرکت های دانش بنیان علاقمند در تصمیم سازی کرده است که مهمترین پیشنهادات و موضوعات مطرح شده در جهت تشکیل اتاق فکر عبارت است از: تنظیم جهت گیریهای اتاق فکر پیشنهادی با هدف کمک به تصمیم گیری در حوزه تولید و تجارت، ترسیم نحوه تعامل شرکت های علاقمند با اتاق فکر تولید و تجارت دانش بنیان، استفاده از مشارکت فکری تمامی موسسات و نهادهای دولتی درگیر در تولید و تجارت دانش بنیان و طراحی مکانیسم پیگیری موضوعات و مباحثمطرح شده در اتاق فکر.

گفتنی است، نخستین نشست هم اندیشی توسعه تجارت محصولات دانشی، با حضور حسن پور رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی، ذکائی مدیر عامل شرکت پلیمر شریف، کنعانی استاد کارآفرینی دانشگاه تهران، مسعود کمالی مدیر گروه توسعه فضای کسب و کار و فضای رقابتی، دکتر فتحی زاده مدیر گروه حقوق اقتصادی و بازرگانی و مهندس یزدانپرست مدیر مرکز تحلیل اطلاعات صنعتی، معدنی و تجاری در محل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز