خبرگزاری کار ایران

نائب رییس انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

نیازمند واردات کنسانتره تا سال ۹۵ هستیم / عوارض ۵ درصدی سنگ آهن قطعی نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۰۲

در سند چشم انداز در خصوص معادن، استراتژی درستی تعریف نشده است و اینکه در این سند گفته می شود به ۵۵ میلیون تن تولید فولاد دست خواهیم یافت با واقعیات موجود در زمینه میزان آب کافی، مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی همخوانی ندارد.

نائب رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: مسلما با وضع عوارض صادراتی اتفاقی که برای گندله و کنسانتره افتاد و برای سنگ آهن نیز رخ می دهد، امسال نیازمند واردات گندله و تا سال ۹۵ نیز نیازمند واردات کنسانتره خواهیم بود.

بهرام شکوری، نائب رییس انجمن سنگ آهن ایران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت عوارض سنگ آهن، اظهار داشت: این موضوع در شورای اقتصاد مطرح شده است و این عوارض حدود ۵ درصد در نظر گرفته شد، البته هنوز قطعی اعلام نکرده اند.

وی افزود: ما اعتراضی به وضع عوارض و به وجود آمدن ارزش افزوده نداریم اما راه کارهای بهتری نیز برای تکمیل ارزش افزوده وجود دارد که می تواند به نفع کشور باشد.

شکوری با بیان اینکه می توان از هر مرحله از تولید سودی را عاید کشور کرد، گفت: بحثی که اخیرا در مورد پتروشیمی ها مطرح شد و مقرر شد تا ۱۰ درصد زیر قیمتهای جهانی محصولات را در داخل عرضه کنند مناسب است و در صورتی که در مورد سنگ آهن نیز این موضوع دنبال شود ما نیز رضایت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه در سند چشم اندازدر خصوص معادن استراتژی درستی تعریف نشده است و اینکه در این سند گفته می شود به ۵۵ میلیون تن تولید فولاد دست خواهیم یافت با واقعیات موجود در زمینه میزان آب کافی، مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی همخوانی ندارد.

این عضو خانه معدن ایران خاطر نشان کرد: مسلما با وضع عوارض صادراتی اتفاقی که برای گندله و کنسانتره افتاد و برای سنگ آهن نیز رخ می دهد، امسال نیازمند واردات گندله و تا سال ۹۵ نیز نیازمند واردات کنسانتره خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نظارت کافی بر معادن کشور وجود ندارد و به نظر می رسد تخلفات در این حوزه افزایش پیدا کرده است، گفت: تخلفات در هر صنفی وجود دارد و همه جا افرادی که از چراغ قرمز ها عبور کنند هستند و همه اصناف از جمله پزشک ها، مسئولین دولتی و گاهی روحانیت نیز تخلفاتی می کنند اما در حوزه ما نظام مهندسی و انجمن ها با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانند نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز