خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس مجلس با مراجع و علمای قم مطرح شد؛

تاکید بر حفظ «وحدت و آرامش» و همکاری «مجلس و دولت»

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۹۹

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(شنبه) در بیت آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در شهر قم حضور یافت و با او درباره مسائل مختلف کشور گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به قم با مراجع، آیات اعظام و علمای این شهر دیدار و گفت گو کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدارهای جداگانه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با مراجع و علمای شهر قم در خصوص موضوعات اقتصادی و مسائل روز گفت و گو شد. علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در منزل آیت الله العظمی علوی گرگانی حضور یافت و با ایشان دیدار کرد.

در این دیدار رئیس مجلس با اشاره به این نکته که در تمامی امور از راهنمایی های مراجع عالیقدر تقلید استفاه می کند گفت: مجلس تلاش می کند تا زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شود و برای انجام این مهم بر روی محور تسهیل و تقویت فضای کسب و کار اقداماتی انجام داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه های کشور گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی باید سعی کرد هزینه ها کاهش یابد به طور مثال بهینه سازی در مصرف سوخت یکی از اقدامات اساسی برای انجام این مهم است.

لاریجانی در این دیدار اضافه کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش هزینه ها مجلس ۱۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری و تقویت بخش هایی مانند حمل و نقل و همچنین بهینه سازی در مصرف سوخت اختصاص داده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: با توجه به این که یکی از دغدغه های مردم در بخش بهداشت و درمان بود مجلس موافقت کرد یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود تا از این محل بودجه بیشتری به بخش سلامت اختصاص یابد و زمینه کاهش هزینه های مردم در بخش بهداشت و درمان فراهم شود البته علاوه بر این نکته منابع مالی نیز از محل اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به این بخش اختصاص داده شده است.

لاریجانی تصریح کرد: به دولت اجازه داده شده تا راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان از محل فاینانس منابع مالی اش را تأمین کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با هماهنگی سایر نهادها می خواهد بخش های تولید کشور را در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن تقویت کند به طور مثال از ظرفیت معادن خوبی در کشور برخوردار هستیم که باید زمینه بهره برداری از آن فراهم آید.

براساس این گزارش آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عالیقدر تقلید در ابتدای این دیدار با خیر مقدم به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از این موضوع خوشحال هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران یک رئیس مجلس مردمی و آیت الله زاده فعالیت می کند.

آیت الله العظمی علوی گرگانی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور رکود در بخش تولید است که با توجه به گزارش شما از مجلس برای رفع این مسئله امید دارم اقتصاد کشور از بخش رکودی خارج شود البته از توجه جنابعالی و مجلس به این موضوع خوشحالم.

این مرجع عالیقدر تقلید ادامه داد: نباید کار در مملکت متوقف شود که برای رونق تولید باید تلاش شود نقدینگی و سرمایه بانک ها به سمت تولید سوق داده شود.

وی گفت: از همکاری و هماهنگی دولت و مجلس خوشحالم و امیدوارم این موضوع ادامه داشته باشد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی در پایان این دیدار یادآور شد: یکی از امتیازات دولت توجه به بخش بهداشت و درمان بوده است که البته امیدوارم این مورد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(شنبه) در بیت آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در شهر قم حضور یافت و با او درباره مسائل مختلف کشور گفتگو کرد.

براساس این گزارش اهم موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد درباره مسائل اقتصادی کشور و راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد و خروج از رکود بود.

در این دیدار رئیس مجلس و آیت الله خاتمی بر لزوم حفظ وحدت و آرامش در کشور تاکید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در قم با آیت الله سبحانی از مراجع عالیقدر تقلید و همچنین آیت الله غروی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد.

در دیداری دیگر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز(شنبه) در قم با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عالیقدر تقلید و همچنین آیت الله غروی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

براساس این گزارش در این دیدارها رئیس مجلس شورای اسلامی از اقدامات مجلس در زمینه حل مسائل اقتصادی مردم و اتخاذ راهکارهایی برای توسعه بخش تولید گزارشی ارائه داد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار و گفت گو کرد.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه با حضرت آیت الله امینی از اعضای حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گزارشی را از آخرین وضعیت اقتصادی کشور، اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع تولید و موضوعات داخلی و بین المللی ارائه کرد.

در این دیدار همچنین آیت الله امینی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مجلس، بر رونق تولید و حل مشکلات این حوزه و رفع معضل گرانی در کشور تاکید کرد.

ایشان بیان اینکه دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم و معضلات اقتصادی باید همکاری نزدیکی داشته باشند تصریح کرد: مشکلات کشاورزان، موضوع کم آبی و مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت مسائل کشور قرار گیرد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی عصردیروز در قم با حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی و حضرات آیات، خرازی، مسعودی خمینی و حسینی بوشهری دیدار کرد.

در این دیدار علی لاریجانی گزارشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه و در رابطه با مهمترین مسائل داخلی و خارجی نکاتی را بیان کرد.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی ضمن تشکر از تلاش های لاریجانی توصیه داشتند که نمایندگان مجلس باید به شرایط وکالت مردم توجه جدی کنند و در چارچوب ضوابط شرعی به وظایف خود عمل نمایند.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی توجه لازم به مشکلات مردم و شرایط منطقه ای را ضروری عنوان کرده و تاکید کردند: امروز بیش از هر زمانی نیاز به اتحاد و یکپارچگی در کشور و تلاش برای رفع مشکلات مردم وجود دارد.

همچنین عصر دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی با حضرات آیات، خرازی، مسعودی خمینی و حسینی بوشهری دیدار داشت. در این دیدارها لاریجانی گزارشی از فعالیت های مجلس شورای اسلامی و مهمترین مسائل داخلی و بین المللی ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز