خبرگزاری کار ایران

مشاوره حقوقی رایگان حوزه نشر در خانه کتاب

کد خبر : ۲۰۰۰۸۱

دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران به افرادی که در حوزه نشر دچار مشکل شده‌اند یا نیاز به مشاوره حقوقی قبل از قرارداد دارند خدمات ارایه می‌دهد.

دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران با ریاست سیدعلی آل داوود در خانه کتاب راه‌اندازی شد. این دفتر روز‌های سه‌شنبه از ساعت ۸و۳۰ تا ۱۲ به افرادی که در حوزه نشر دچار مشکل شده‌اند یا نیاز به مشاوره حقوقی قبل از قرارداد دارند خدمات ارایه می‌دهد.

به گزارش ایلنا؛ سیدعلی آل داوود با اعلام این خبر به روابط عمومی موسسه خانه کتاب گفت: امور این دفتر بررسی جنبه‌های حقوقی مسایل و مشکلات مربوط به نویسندگان و سایر اصحاب نشر اعم از نویسنده، مترجم، ویراستار و ناشر است.

وی ادامه داد: برنامه نخست این دفتر، مشاوره حقوقی رایگان به نویسندگان و اصحاب نشر در زمینه امور مربوط به نشر کتاب همچون قرارداد‌ها و اختلافات بین مولف و ناشر و نیز در باب بررسی قرار داد‌هاست. نویسندگان می‌توانند قبل از بستن قرار داد با ناشران به این دفتر حقوقی مراجعه و از‌ آن مشاوره بگیرند و اگر پس از انعقاد قرارداد‌ها دچار اختلاف شده‌اند برای ارایه طریق و حل مشکل مراجعه کنند. بخش حقوقی خانه کتاب کوشش خواهد کرد با اداره کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تعامل برقرار کرده و مشکلات را حل کند.

آل داوود افزود: جلسه نخست مشاوره حقوقی «دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران» روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه برگزار می‌شود و کسانی که خواستار مشاوره حقوقی از این دفتر هستند می‌توانند قبل از روز سه‌شنبه برای تعیین وقت با شماره تلفن ۶۶۴۱۰۲۴۹ تماس بگیرند.

سیدعلی آل داوود، دانش‌آموخته کارشناسی حقوق، از دانشگاه تهران و جامعه‌شناسی همین دانشگاه است وی عضو هیات علمی و مدیر بخش حقوق ایران دایرة المعارف بزرگ اسلامی و عضو هیات علمی فرهنگ و آثار ایرانی است وی پیش از این سرپرست موقت دانشنامه شبه قاره فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است. وی همچنین وکیل دادگستری و عضو کمیسیون انتشارات کانون وکلای دادگستری مرکز است.

تاکنون نزدیک به ۳۳ جلد کتاب به صورت تالیف و تصحیح از وی منتشر شده است. آل داوود همچنین سردبیر سه‌شماره ویژنامه قانون و حقوق از انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی و نویسنده نزدیک به ۷۰۰ مقاله در دایرة المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه جهان اسلام، دانشنامه زبان فارسی فرهنگستان، فرهنگ آثار ایران اسلامی، مجله نشر دانش، مجله نامه فرهنگستان و چند مقاله در نشریه قانون وکلا بوده است.

کتاب‌های «هفت اقلیم کتاب»، «احوال و اشعار حریف جندقی»، «دیوان هنر جنقدی»، «اسرار الشهود. شمس‌الدین اسیری لاهیجی»، مجموعه آثار یغمای جندقی، تاج القصص، تاریخ الفی، نزهت الاخبار «برگزیده اشعار یغمای جندقی»، «دیوان اشعار صفایی جندقی»، «نامه امیرکبیر به انضمام رساله نوادر الامیر» نمونه‌ای از آثار اوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز