خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی؛

آغاز به‌ کار طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۴۵

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان، طی مراسمی با حضور یکصد نفر از استادان این دانشگاه آغازبکار کرد.

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان، طی مراسمی با حضور یکصد نفر از استادان این دانشگاه آغازبکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، الفبای ترقی انسان را فکر دانست و گفت: فکر بایستی عالمانه باشد نه عامیانه.

حجت الاسلام والمسلمین علی روحانی اظهار داشت: دریچه فکر وقتی گشوده شد انسان در جایگاه انسانی خودش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه انسانی جایگاهی است که از مَلک بالا‌تر است، افزود: جایگاه انسان وقتی برای خودش می‌سر خواهد شد که دریچه نگرشش به سمت علم باشد.

وی خاطر نشان کرد: هر چه بر معلومات ما افزوده شود چشم انداز مجهولات ما بیشتر نمایان می‌شود و موقعی که معلومات پائین باشد دریچه‌های علم بسته است.

وی خاطر نشان کرد: طبق حدیثامام صادق(ع) در جلد اول اصول کافی، خشیّت به معنای علمی است که رفتارش، گفتارش را تصحیح کند.

وی استقبال استادان این دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه امسال را خوب ارزیابی کرد و افزود: استقبال استادان در طرح ضیافت اندیشه که اختیاری است نشان از هوشیاری و پایبندی استادان این دانشگاه به علم و دین است.

حجت الاسلام روحانی هدف از اجرای این طرح را تبادل نظرات و تجربیات و استفاده از نظرات اطلاعات و افکار استادان بیان کرد و اظهار داشت: این طرح ایجاد فرصتی ارزشمند برای اساتید است تا با کسب آموزه‌های جدید نسبت به ارتقای سطح معرفتی و سیاسی خود اقدام کنند.

دیبر برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان طرح ضیافت اندیشه اساتید در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای معرف‌افزایی، ارتقای بصیرت دینی و سیاسی اساتید دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود.

سید احمد مدنی اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید امسال به موضوع اندیشه سیاسی در اسلام و اصول تعلیم وتربیت برگزار می‌شود.

وی مدت برگزاری این طرح را شش روز عنوان کرد و گفت: سخنرانی‌های علمی، هم اندیشی اساتید، دیدار با علما، بازدید از اماکن زیارتی، کارگاه رسانه ونقد فیلم وبرگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های فرهنگی این طرح است.

وی با بیان اینکه در پاین دوره گواهینامه به استادان ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: گواهینامه پاین دوره منوط به شرکت استادان در تمامی برنامه‌های اصلی و فرهنگی و فوق برنامه است.

طرح ضیافت اساتید از ۸ تا ۱۳ شهریور ماه جاری به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید فرصتی مناسب برای ارتقاء فرهنگی است.

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان فرصتی مناسب برای ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه است.

دکتر عباس زراعت در مراسم آغاز به‌ کار طرح ضیافت اندیشه اساتید با بیان اینکه فرهنگ دانشگاهی با میزان رشد دانشگاه ارتباط دارد، اظهار داشت: هرچه فرهنگ دانشگاهی بالا‌تر باشد بایستی توسعه علم نیز بیشتر باشد.

وی افزود: شاخص‌هایی که برای توسعه علم و پژوهش وجود دارد بیانگر آن است که متاسفانه میزان تولیدات علمی در همه دانشگاه‌ها توسعه قابل قبولی نداشته و به هدف اصلی نرسیده‌ایم.

وی توجه به منویات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را در خصوص توسعه و تولید علم به استادان تاکید کرد و گفت: استادان بایستی با هم اندیشی راه برون رفت از مشکلات و اینکه دانشگاه باید دارای چه هویتی باشد را مد نظر قرار دهند.

دکتر زراعت به شاخص‌های فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و سند فرهنگی کشور در خصوص دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: سلاح علم و ایمان بهترین راه مبارزه با دشمنان است.

سرپرست دانشگاه کاشان، به برنامه ریزی شش مولفه برای دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه باید برپایه هویت فرهنگی، حرفه‌ای، ستاده محور، برون گرا، مستقل و رقابتی استوار باشد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: در راستای توسعه علمی، دانشگاه‌های ما بایستی با دانشگاه‌های درون و بیرون رقابت داشته باشند.

وی پژوهش‌های کاربردی، اخلاق مدار و در راستای رفع نیازهای جامعه را مهم دانست و افزود: بودجه‌ای که در آینده برای دانشکده‌ها قرار داده خواهد شد بر اساس برون داده‌های کارهای تحقیقاتی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه کاشان رعایت اخلاق آموزشی را به استادان تاکید کرد و افزود: دانشجویان بر گردن ما حق دارند و یادگیری منوط به ضوابط اخلاقی و رعایت اخلاق آموزشی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز