خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

تا پایان سال نیمی از کلاس‌های ناایمن، ایمن می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۴۲

امیدواریم با تخصیص اعتبارات سیستم گرمایشی مدارس که در قانون بودجه سال ۹۳ تصویب شده است تا پایان سال، ۵۰ درصد کلاس‌های درسی که دارای سیستم گرمایشی غیرایمن هستند، به سیستم گرمایشی کاملا استاندارد مجهز شوند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تجهیز حدود ۲۸ هزار کلاس درس در سطح کشور به سیستم‌های کاملا استاندارد گرمایشی خبر داد.

مرتضی رئیسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد ایمن سازی مدارس و کلاس‌های درس در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: طی شش ماه ابتدایی سال جاری، ۹۸۳ پروژه جدید با زیربنای ۷۷۰ هزار متر مربع آماده شده است که بخشی از آنها در هفته دولت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید و مابقی نیز تا ابتدای مهر ماه آماده خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در توضیح این مطلب افزود: در مجموع، این ۹۸۳ پروژه جایگزین مدارس خطرآفرین خواهند شد و طبق برآورد ما با بهره‌برداری از این تعداد فضای آموزشی که طی شش ماه آماده شده است، بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه از سال‌ گذشته فعالیت‌های جدی در مورد استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس انجام شده که امسال نیز همچنان ادامه دارد، افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مورد مصوب شده بود که ۱۴۶ میلیارد تومان آن پرداخت شد و در سال جاری نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای استاندارد‌سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس مصوب شده که بخشی از آن خوشبختانه پرداخت شده است.

رئیسی از مجهز شدن حدود ۲۸ هزار کلاس درس در سطح کشور به سیستم‌های کاملا استاندارد گرمایشی با اعتبارات سال گذشته خبر داد و گفت: بنابراین مدارس کشور به سیستم حرارت مرکزی که یک سیستم کاملا استاندارد است مجهز شده‌اند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر این در سال گذشته نیز ۴۵ هزار بخاری تابشی به صورت یک سیستم موقت و ایمن در مدارس یک کلاسه، دو کلاسه و حداکثر سه کلاسه در مناطق محروم روستایی کشور توزیع شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات سیستم گرمایشی مدارس که در قانون بودجه سال ۹۳ تصویب شده است تا پایان سال، ۵۰ درصد کلاس‌های درسی که دارای سیستم گرمایشی غیرایمن هستند، به سیستم گرمایشی کاملا استاندارد مجهز شوند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اولویت با مناطق محروم‌تر و سردسیر کشور است، افزود: مناطقی که به هر حال از مراکز استان‌ها فاصله دارند، از اولویت های‌اصلی برای ایمن سازی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز