خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای کار استان تشریح کرد:

تاثیر بحران در صنایع غذایی و نساجی خراسان رضوی بر زندگی ۱۰ هزار کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۸۴

«نتیجه این رکود نسبی تاخیرهای چند ماهه‌ای است که در پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران شاغل در این صنایع به وجود آمده است. / در نتیجه رکود اقتصادی پرداخت مزایایی چون پاداش تولید، بهره‌وری و کارانه مدت‌هاست متوقف شده است»

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از وضعیت بحرانی صنایع نساجی و مواد غدایی در این استان خبر داد.

«رحمت‌الله پورموسی» در این باره به ایلنا گفت: حدود ۱۵ درصد کارخانه‌های این استان را صنایع نساجی و مواد غذایی تشکیل می‌دهند که(به گفته مدیران این واحدهای صنعتی) ظرفیت تولید آن‌ها به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

وی بابیان اینکه اینطور عنوان می‌شود که زیان انباشه سال‌های گذشته و مشکل کمبود نقدینگی عامل بروز این وضعیت بحرانی است، تعداد کارگران شاغل در این واحد‌ها را تا نزدیک به ۱۰ هزار نفر برآورد کرد.

این مقام کارگری افزود: نتیجه این رکود نسبی تاخیرهای چند ماهه‌ای است که در پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران شاغل در این صنایع به وجود آمده است.

پورموسی بابیان اینکه در نتیجه رکود اقتصادیپرداخت مزایایی چون پاداش تولید، بهره‌وری و کارانه مدت‌هاست متوقف شده است، افزود: طبق اظهارات مدیران صنایع در شرایط اقتصادی امروز پرداخت‌‌ همان دستمزدهای مقرر به کارگران نیز خالی از مشکل نیست.

وی با بیان اینکه ممکن است در سالهای اخیر تاسیس برخی صنایع به سرپوشی برای سوء استفاده‌های مالی تبدیل شده باشند، گفت: اولا همه صنعتگران که در بروز فساد اقتصادی مقصر نیستند و در ثانی با فرض مقصر بودن کارفرما، چه تقصیری متوجه کارگری است که به دلیل سوءاستفاده مالک کارخانه با مشکل نگرفتن حقوق و بیکاری مواجه شده است.

این مقام کارگری از دولت خواست تا با تامین نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت به وضعیت پیش آمده خاتمه دهد.

اظهارات این مقام مسئول کارگری در خصوص رکود صنایع غدایی و نساجی استان خراسان رضوی در حالی مطرح می‌شود که چندی پیشدبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضویدر گفت‌وگ با خبرنگار ایلنا، اعلام کرد: با وجود اینکه دولت سعی دارد آرامش نسبی را به بازار کار برگردانند اما هیچ علامتی برای خروج از رکود دیده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز