خبرگزاری کار ایران

جان کری:

مقابله با داعش نیازمند ائتلافی جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۷۶

در منطقه‌ای قطبی‌شده و دنیایی پیچیده، داعش خطری برای مجموعه‌ای از کشورها، از جمله آمریکا است. برای مقابله با نگرش پوچ و برنامه آنها برای نسل‌کشی، به ائتلافی جهانی نیاز داریم.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که مقابله با شبه‌نظامیان داعش نیازمند «ائتلافی جهانی» است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کری در یادداشتی در روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت: «در منطقه‌ای قطبی‌شده و دنیایی پیچیده، داعش خطری برای مجموعه‌ای از کشورها، از جمله آمریکا است. برای مقابله با نگرش پوچ و برنامه آنها برای نسل‌کشی، به ائتلافی جهانی نیاز داریم.»

وزیر خارجه آمریکا گفته است که این ائتلاف جهانی باید شامل کمک‌های انسان‌دوستانه، اقتصادی، انتظامی، امنیتی و نظامی باشد.

شبه‌نظامیان داعش همچنان بخش‌هایی از سوریه و عراق را در کنترل دارند. در یکی از تازه‌ترین تحولات در عراق، نیروهای پیشمرگه کرد اعلام کرده‌اند که موفق به بازپس‌گیری تاسیساتی نفتی در نزدیکی موصل شده‌اند.

همچنین برخی منابع نزدیک به داعش مدعی شده‌اند که شبه‌نظامیان این گروه در شمال غرب ایران با نیروهای ایرانی درگیری‌های داشته‌اند. منابع مستقل یا مقام‌های ایرانی چنین ادعایی را تایید نکرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که تهدید داعش فراتر از منطقه خاورمیانه می‌رود و شواهد موجود نشان می‌دهد که اگر با این گروه مقابله نشود، آنها فعالیت خود را به عراق و سوریه محدود نخواهند کرد.

کری نوشته است: «حملات هوایی به تنهایی کافی نیست. جامعه جهانی باید واکنشی بسیار کامل‌تر از خود نشان دهد.»

وی گفته است که «واکنشی واحد به هدایت آمریکا و با مشارکت احتمالی طیف وسیعی از کشورها، مانع سرایت سرطان داعش به دیگر کشورها خواهد شد.»

آمریکا حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان داعش انجام داده و مانع از پیشروی آنها به سمت اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شده است. آمریکا همچنین تسلیحاتی را برای تقویت ارتش لبنان به این کشور فرستاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز