خبرگزاری کار ایران

فرصت ویژه برای تغییر نام دختران و پسران

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۷۵

تغییر نام به اسم مبارک «معصومه و رضا» تنها برای افراد بالای ۱۵ سال انجام خواهد شد / افرادی که در دهه کرامت(از ششم تا شانزدهم شهریور ماه سال جاری) درخواست تغییر نام به اسم مبارک معصومه و رضا را در ادارت ثبت احوال یا دفا‌تر پیشخوان خدمات ثبت احوال ارئه کنند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) که دهه کرامت نام دارد، افرادی که مایل هستند نامشان را به اسم این دو معصوم تغییر دهند، می‌توانند به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و خدمت ویژه دریافت کنند.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور محسن کرمی با بیان اینکه تغییر نام به اسم مبارک «معصومه و رضا» تنها برای افراد بالای ۱۵ سال انجام خواهد شد، افزود: افرادی که در دهه کرامت(از ششم تا شانزدهم شهریور ماه سال جاری) درخواست تغییر نام به اسم مبارک معصومه و رضا را در ادارت ثبت احوال یا دفا‌تر پیشخوان خدمات ثبت احوال ارئه کنند، فرآیند تغییر نام آنها درچار چوب ضوابط قانونی و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی افزود: دستور العمل مربوطه به ادارات کل ثبت احوال استان‌ها ارسال شده، لذا همکاران ما در سراسر کشور به این دستور العمل توجه و عمل کنند.

محسن کرمی با بیان اینکه تغییر نام یک فرایند قضایی دارد، افزود: در راستای مهندسی فرهنگ نام گزینی که یکی از شاخصه‌های فرهنگی در جامعه است و به منظور فراهم کردن امکان تغییر اسامی نامتعارف و بی‌مفهوم به اسامی دارای مفهوم، زیبا و پسندیده که علاوه بر تاثیرات رفتاری و اجتماعی، مورد توصیه و تاکید اسلام است، شورای عالی ثبت احوال در این خصوص اختیاراتی را تفویض کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز