خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حسابرسی اعلام کرد:

بدهی ۹۴ هزار میلیارد تومانی دولت به بخش خصوصی / بدهی بابک زنجانی دو میلیارد یورو برآورد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۲۵

سازمان حسابرسی دوسال قبل از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی عدم اعتبار شرکت آریا را اعلام کرده بود.

رئیس سازمان حسابرسی از بدهی ۹۴ هزار میلیارد تومانی دولت به بخش خصوصی خبر داد وگفت: بخشی از این میزان با بنیاد شهید، پیمانکاران وزارت راه وشهرسازی و وزارت نیرو تسویه شده است همچنین در خصوص اختلاس سه هزار میلیارد تومانی وشرکت آریا سازمان حسابرسی کشور دو سال قبل عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات این شرکت را به بانک‌ها گوشزد کرده بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر سهیلی‌پور، رئیس هیات مدیره سازمان حسابرسی که صبح امروز در ساختمان وزارت اقتصاد برگزار شد میزان بدهی دولت به بخش خصوصی را ۹۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: بخشی از این میزان به بنیاد شهید، صندوق بازنشستگی کشور، پیمانکاران وزارت نیرو وپیمانکاران وزارت راه وشهر سازی پرداخت شده است.

وی در خصوص بدهی بابک زنجانی، گفت: طبق محاسبات انجام شده بدهی بابک زنجانی دو میلیارد یورو برآورد شده است که ۶۰۰میلیون یورو را منتقل کرده است و میزان هزارو ۵۰۰یورو میلیارد یورو از بدهی وی باقی مانده است.

رئیس سازمان حسابرسی گفت: میزان هشتاد هزار میلیارد تومان به کشور پرداخت شده است که با اطلاعات ما نیز این رقم مطابقت دارد.

سهیلی‌پور در خصوص کسری صندوق‌های کشور نیز گفت: سازمان حسابرسی کشور تاکنون دو صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق بازنشستگی بانک‌ها را مورد بررسی قرار داده است که براساس برآوردهای ما میزان کسری صندوق بازنشستگی فولاد، بیست هزار میلیارد تومان وکسری صندوق بازنشستگی بانک‌ها سی هزار میلیارد تومان است.

وی میزان منابع وارد شده به صندوق توسعه ملی را ۶۴ میلیارد دلار اعلام کرد وگفت: تاکنون بیست وپنج میلیارد دلار پرداخت قطعی داشته است و بخشی از این پول در بانک مرکزی برای طرح‌های تصویب شده بلوکه شده است.

رئیس سازمان حسابرسی کشور افزود: دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و سازمان حسابرسی بر صندوق توسعه ملی نظارت دارند وبدون مجوز نمی‌توان برداشتی از آن صورت گیرد.

سهیلی‌پور با بیان این مطلب که سازمان حسابرسی کشور دو سال قبل از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی حسابهای شرکت آریا را مورد بررسی قرار داده بود، گفت: طبق برآوردهای ما مشخص شد که این شرکت توان پرداخت تسهیلات خود را ندارد و ما به بانک‌ها این تذکر را داده بودیم حتی یکسال قبل هم این تذکر را تکرار کردیم که متاسفانه توجهی به آن نشد.

وی افزود: طبق برآورد‌ها مشخص شد این شرکت توانایی بازپرداخت تسهیلات را ندارد و تسهیلات گذشته با گرفتن تسهیلات جدید تسویه می‌کند همچنین ۴۰درصد وثیقه‌های شرکت ملکی، ۴۰درصد مربوط به املاک شرکت و۲۰درصد نیز کسری وثیقه وجود دارد.

وی در خصوص زیان ده بودن بیمه ایران، گفت: بیمه ایران دارای بنیه قوی وذخیره هشتصدمیلیارد تومانی است وزیان ده بودن این بیمه مربوط به بیمه شخص ثالثوقرار داد درمانی است که بسته است.

وی در خصوص تراز نامه بانک‌ها، گفت: سازمان حسابرسی به طور مستقیم به حساب بانک‌ها رسیدگی می‌کند وگزارش‌ها وضعف‌ها را به بانک‌ها اطلاع می‌دهد اما اقدامات دستوری که طی چند سال گذشته صورت گرفته است موجب اختلال در سیستم بانکی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز