خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت به دنبال شکستن تحریم‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۸۳

اولین کار دولت رفع نگرانی در جامعه بود و دولت توانست امنیت روانی و احساس امنیت را که از خود امنیت مهم‌تر است در جامعه ایجاد کند و در واقع سیاست‌زدایی کردیم.

علی ربیعی در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اقدامات دولت در یک سال گذشته اظهارداشت: هنوز خیلی کار‌ها برای انجام دادن داریم اما در مسیر طی شده، نسبتا راه درست را رفتیم که البته به منظور اعلام موفقیت نیست، بلکه باید کارهای زیادی برای مردم انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اولین کار دولت رفع نگرانی در جامعه بود و دولت توانست امنیت روانی و احساس امنیت را که از خود امنیت مهم‌تر است در جامعه ایجاد کند و در واقع سیاست‌زدایی کردیم.

ربیعی با بیان اینکه از اقشار مختلف و فرزندان انقلاب در دولت حضور دارند، گفت: رفت و آمدهای اتوبوسی مذموم است و ما در این دولت سعی کردیم اینگونه نباشد.

وی تصریح کرد: در این دولت سعی شد اقداماتی صورت گیرد تا فضای آرامش در جامعه ایجاد شود که از آن جمله می‌توان به عدم انجام کارهای غیرکار‌شناسی اشاره کرد که خود فضای آرامی را در کشور رقم زد و بخشی از کار ما در دولت بود و سعی داریم آن را ادامه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سعی داشت در این مدت یک فضای غیرسیاسی و آرام ایجاد کند و البته خود دولت نیز برای موفقیت به آرامش نیاز دارد و فضای متشنج مانند سم است.

ربیعی رشد و توسعه مبادلات بین المللی را از دیگر شاخص‌های توسعه کشور دانست و گفت: برای رشد و توسعه باید مبادلات بین‌المللی افزایش پیدا کند و باید به چرخه جهانی توجه کنیم تا به زنجیره جهانی وصل شویم و ارز وارد کشور شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: حرکت دولت در این عرصه به گونه‌ای بود که از مواضع خود کوتاه نیامد و نتیجه این منفور شدن اسرائیل در جهان است.

ربیعی یادآور شد: برای رشد به منابع ارزی بیشتر نیاز داریم و امیدواریم بخشی از پول‌های آزاد شده از تحریم‌ها باعثرشد چرخه کشور شود.

وی از اجرای طرح سلامت به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت در افزایش سطح رفاه و کاهش دغدغه مردم در امر سلامت یاد کرد و گفت: با تلاش دولت و مجلس هم‌اکنون شش میلیون نفر در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کرده‌اند که اغلب از حاشیه نشینان بودند.

ربیعی با بیان اینکه همه دولت‌ها برای کشور زحمت کشیده‌اند، گفت: ما هم کارهای آنان را ارج می‌نهیم و کارهای درست را مانند ساختارهای رفاهی ادامه می‌دهیم و اقدامات غلط مانند هدفمندی یارانه‌ها را ادامه نمی‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما تا افق سال ۱۴۰۰ به هفت میلیون شغل جدید در کشور نیاز داریم و با توجه به اینکه به ازای هر یک درصد رشد حداقل ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود در صورت داشتن نرخ رشد هفت درصدی نیز با بیکاران زیادی مواجه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دولت تا سال‌های سال استخدامی نیست کسی به دنبال استخدام دولتی نباشد و از راهی شغل ایجاد کرده و کسب درآمد کند.

ربیعی تصریح کرد: در گذشته با سرمایه ۷۰ میلیونی می‌شد شغل ایجاد کرد و حتی مشاغلی که تنها با پنج میلیون تومان سرمایه ایجاد می‌شد، هم‌اکنون نیاز به حداقل ۳۰ میلیون تومان سرمایه دارد و این در حالی است که ایجاد یک شغل در بخش‌هایی چون نفت و گاز و پتروشیمی به اعتبار زیادی نیاز دارد.

وی یادآور شد: دولت به دنبال شکستن تحریم هاست و امروز توانستیم چند قسط معوقه‌ها را انتقال دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت ۲۸۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها تزریق کرده است، گفت: بودجه عمرانی در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده و به هفت هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی از تصویب یک طرح ایجاد شغل در شورای اشتغال خبر داد و گفت: در این طرح برش استانی و سهم استان مشخص است و یک طرح تکاپو نیز وجود دارد که در آن نیز برش استانی مشخص شده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی داریم غول بیکاری را تسلیم کنیم و برای اینکار در استان کرمانشاه، سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است که البته زمانی اثربخش خواهد بود که ما و شما درست کار کنیم و الا تجربه نشان می‌دهد که این پول‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

وی هم افزایی بین دستگاه‌ها را از مولفه‌های مهم در رفع بیکاری استان کرمانشاه دانست و گفت: باید بیکاری دغدغه و غصه تمام مدیران استان باشد.

وزیر کار با اشاره به اینکه اگر نتوانیم به نیاز اشتغال پاسخ دهیم کشور دچار مشکل می‌شود، افزود: ذهنیت مدیران استان کرمانشاه باید درباره کار و تلاش و تغییر وضعیت عوض شود.

ربیعی تصریح کرد: باید ارتباط عمودی و افقی میان دستگاهی تغییر کند و این ذهنیت در استان شکل گیرد که ایجاد شغل یک هدف سیاسی، امنیتی و دینی است.

وی تاکید کرد: باید الگوهای کارآفرینی ایجاد و معرفی شود و کارآفرینی تبدیل به نهضت فکری شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید به سمت مشاغل تفریحی و خدماتی درآمدزا برویم، گفت: تاکنون در استان چندان به این حوزه پرداخته نشده است و از وام‌های کم بهره در حوزه توریست استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه اگر با تحول ذهنی زمینه‌های مختلف ایجاد اشتغال در استان فراهم شود، ما تعهد می‌کنیم که سه هزار میلیارد تومان آن را در پالایشگاه آناهیتا سرمایه‌گذاری کنیم که در ادامه فرصت‌های شغلی بسیاری در صنایع پایین‌دستی به وجود می‌آید.

ربیعی گفت: سعی داریم تا سه سال دیگر پتروشیمی را نیز ایجاد و به بهره برداری برسانیم و در واقع پتروشیمی صنعت غالب استان می‌تواند باشد که در کنار آن صنایع حاشیه‌ای ایجاد شود.

وی از فرستادن گروهی برای مطالعه و بررسی وضعیت اشتغال استان و هم چنین گروهی برای بررسی زمینه ایجاد کارخانه داروسازی در استان کرمانشاه و با توجه به ظرفیت گیاهان دارویی در این استان خبرداد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح گرمسیری استان نیز از طرح‌های مهم است که هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به آن اختصاص می‌یابد گفت: در حوزه خودروسازی هم صحبت کردیم که تامین اجتماعی زمینه ایجاد آن را در کرمانشاه فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز