خبرگزاری کار ایران

اروپا خواستار آغاز پرداخت‌ بدهیهای گازی اوکراین به روسیه شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۷۵

ظرف چند هفته آینده کمیسیون اروپا جدول زمانی را برای پرداخت بدهیهای اوکراین تنظیم می‌کند تا صادرات گاز روسیه به این کشور ادامه یابد.

سخنگوی کمیسر انرژی اتحادیه اروپا از پیشنهاد کمیسیون اروپا به اوکراین برای آغاز پرداخت بدهیهای گازی خود به روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مارلن هولزنر، سخنگوی گانتر اوتینگر شنبه(٧ شهریور ماه ٩٣) گفت: ظرف چند هفته آینده کمیسیون اروپا جدول زمانی را برای پرداخت بدهیهای اوکراین تنظیم می‌کند تا صادرات گاز روسیه به این کشور نیز ادامه یابد.

این در حالیست که الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم روسیه اعلام کرده است که این شرکت تاکنون هیچ نشانه‌ای از آمادگی نفتوگاز اوکراین برای پرداخت وجوه گاز دریافتی در ماههای گذشته مشاهده نکرده است.
گازپروم همچنین اعلام کرد: مجموع بدهیهای گازی نفتوگاز اوکراین با احتساب قراردادهای خرید اجباری، از ١١ میلیارد دلار نیز تجاوز کرده است.

براساس این گزارش، گازپروم از ژوئن امسال به دلیل خودداری اوکراین از پرداخت بدهیهای گازی خود، صادرات گاز به این کشور را متوقف و لایحه شکایت ۴, ٥ میلیارد دلاری را به دادگاه داوری استکهلم تقدیم کرد. اندکی بعد، کی‌ یف نیز از گازپروم به دلیل گرانفروشی گاز از سال ٢٠١٠ تا کنون به همان دادگاه شکایت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز