خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاح صندوق زمین و ساختمان:

شفافیت یکی از ارکان صندوق است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۶۹

در حال حاضر متاسفانه تسهیلات بسیار کمی به ارزش مسکن به متقاضیان در کشور داده می‌شود این در حالی است که در کشورهای غربی دولت و بانک‌ها بیش از صددرصد قیمت مسکن و حتی با احتساب قیمت مبلمان خانه به متقاضیان تسهیلات می‌دهند و آن را تبدیل به اوراق می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بورس صبح امروز در مراسم افتتاح صندوق زمین و ساختمان با اشاره به نقش مهم تامین مالی بر بسته خروج از رکود گفت: بازار سرمایه مشخصا یکی از راهکارهای تامین مالی است و می‌تواند به سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صالح‌آبادی با بیان اینکه بازار سرمایه در حوزه مسکن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، تاکید کرد: در حوزه مسکن هم باید جانب عرضه و هم جانب تقاضا را در نظر گرفت چرا که صندوق زمین و ساختمان جانب عرضه مسکن را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه بازار رهن ثانویه، گفت: کاری که در همه دنیا انجام می‌شود این است که مطالبات را به اوراق تبدیل می‌کنند و مجددا منابع در اختیار می‌گیرند و این منابع را صرف اعطای تسهیلات می‌کنند.

صالح‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه تسهیلات بسیار کمی به ارزش مسکن به متقاضیان در کشور داده می‌شود این در حالی است که در کشورهای غربی دولت و بانک‌ها بیش از صددرصد قیمت مسکن و حتی با احتساب قیمت مبلمان خانه به متقاضیان تسهیلات می‌دهند و آن را تبدیل به اوراق می‌کنند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با توسعه رهن ثانویه جانب تقاضا را هم افزایش دهیم، تاکید کرد: با توجه به جمعیت و اهمیت بخش مسکن سهم مسکن در بازار سرمایه را افزایش دهیم که از همین جا آمادگی بازار سرمایه را برای پوشش بازار مسکن را اعلام می‌کنیم و یکی از امکانات تاثیرگذار بازار سرمایه در حوزه مسکن ایجاد شرکت‌های تامین مالی تخصصی است.

مدیرعامل سازمان بورس با اشاره به مزیت‌های صندوق زمین و ساختمان، گفت: شفافیت یکی از ارکان صندوق است ومردم با خیال راحت‌تری می‌توانند با ارائه اطلاعات شفاف در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

صالح‌آبادی ادامه داد: نقدشوندگی یکی دیگر از مزیت‌های بارز این صندوق است که سرمایه گذاران و مردم می‌توانند در هر مرحله از این پروژه اوراق خود را در بازار نقد کنند و عواید آن قطعا به مردم برمی‌گردد.

مدیرعامل سازمان بورس با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق زمین و ساختمان است گفت: سرمایه‌گذاران در صندوق زمین و ساختمان شامل معافیت‌های مالیاتی می‌شوند که می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز