خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن بیماران تالاسمی در گفت‌وگو با ایلنا:

تفاوت قیمت دارو در برخی داروخانه‌ها بیماران را با مشکل مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۱۹

برخی از داروهایی که باید به شکل رایگان و طبق توافق و دستورالعملی که ابلاغ شده در اختیار بیماران قرار گیرد، متاسفانه از سوی برخی سازمان‌های بیمه گر در برخی استان‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی با اشاره به اینکه هیچ تغییری در قیمت داروهای خارجی بیماران تالاسمی شاهد نبوده‌ایم، گفت: دارو‌ها با همان قیمتی که از تیر ماه ابلاغ شده بود، در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مجید آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت دارویی بیماران تالاسمی اظهار داشت: در خصوص داروهای تولید داخل، شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم، اما در رابطه با کاهش قیمت داروهای خارجی با توجه به اینکه به قسمت اعظمی از داروهایی که بیماران تالاسمی استفاده می‌کنند، یارانه تعلق می‌گیرد که این یارانه به شکل مستقیم به وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر داده می‌شود، هیچ تغییر قیمتی را در رابطه با این دارو‌ها شاهد نبوده‌ایم و این دارو‌ها با‌‌ همان قیمتی که در ابتدای سال مصوب شده است، همچنان در اختیار بیماران قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برخی از داروخانه‌ها در سطح کشور یا به دلیل عدم اطلاع از قیمت‌های ابلاغ شده و یا تغییراتی که به نحوی در قیمت دارو‌ها داده می‌شود، متاسفانه مبالغ مختلفی از بیماران ما دریافت می‌کنند، به طور مثال دارویی که باید به قیمت ۲۰۰ تومان به دست بیمار برسد در برخی داروخانه‌ها با قیمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان به بیماران عرضه می‌شود، که این مسئله مشکلانی را برای بیماران به وجود آورده است.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی افزود: ما این مساله را مکاتبه کردیم و امیدوار هستیم که این مشکل به زودی رفع شود.

رئیس انجمن بیماران تالاسمی یادآور شد: از طرفی نیز برخی داروهایی که باید به شکل رایگان و طبق توافق و دستورالعملی که ابلاغ شده در اختیار بیماران قرار گیرد، متاسفانه از سوی برخی سازمان‌های بیمه گر در برخی استان‌ها رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه از اول تیر ماه بر اساس‌‌ همان قیمت‌های توافقی دارو در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و ما هیچ تغییری در قیمت دارو‌ها نداشته‌ایم، افزود: اگر هم کاهشی در قیمت برخی دارو‌ها صورت گرفته احتمالا از طریق شرکت‌های بیمه گر بر اساس توافق وزارت رفاه و سازمان غذا و دارو، صورت گرفته است.

آراسته افزود: در رابطه با کاهش قیمت دارو به بیمار چیزی منعکس نمی‌شود و شرکت‌های بیمه گر و وزارت رفاه در توافق نهایی که داشتند احتمالا در پرداخت هزینه‌هایشان کاهش داشته‌اند که ما در جریان آن نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز