خبرگزاری کار ایران

دفاع امام جمعه بافق از کارگران معترض: بازداشتی‌ها را آزاد کنید

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۹۸

اعتراض صنفی حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق صبح امروز(شنبه ۸ شهریور) به دوازدهمین روز متوالی وارد شد. همزمان خانواده‌های کارگران بازداشتی مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند.

اعتراض صنفی حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق صبح امروز(شنبه ۸ شهریور) به دوازدهمین روز متوالی وارد شده است. همزمان خانواده‌های کارگران بازداشتی مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند.

منابع کارگری ایلنا از بافق گزارش داده‌اند حدود یک هزار کارگر این معدن دیروز(۷ شهریور) در نماز جمعه به امامت حجت الاسلام «جواد سلیمانی» شرکت کردند و در حمایت از همکاران بازداشتی‌شان شعار سر دادند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سلیمانی در اعتراض به تداوم بازداشت ۸ کارگر معدن سنگ آهن بافق با بیش از ۴۵ دقیقه تاخیر نماز جمعه را اقامه کرده است. رسانه‌های محلی می‌گویند خطبه‌های دیروز آقای سلیمانی، کوتاه‌ترین خطبه‌های نماز جمعه بافق در چند دهه گذشته بوده است.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه دیروز گفته علی رغم میل باطنی برای برگزاری نماز جمعه، از تهران با او تماس گرفته شده و از او خواسته شده است برای ارائه گزارش به مردم در مسجد جامع حاضر شود.

حجت الاسلام سلیمانی در عین حال گفته که قرار است آزادی کارگران بازداشتی از طریق «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای»، معاون اول قوه قضاییه پیگیری شود.

او تاکید کرده است «سه شنبه(۴ شهریور) به همراه عده‌ای از روحانیون با رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه و آیت الله ناصری(امام جمعه یزد) دیداری داشتم و عنوان کردم در صورت حل نشدن مشکلات، نماز جمه این هفته را نخواهم خواند».

امام جمعه بافق با اشاره به تحصن خانواده‌های زندانیان مقابل فرمانداری گفته «چرا باید زن و بچه مردم در این گرما در خیابان بنشینند؟ این‌ها را آزاد کنید و گروهی بیایند و مشکلات ما را بررسی کنند».

گفتنی است کارگران معدن سنگ آهن بافق از سه شنبه دو هفته پیش(۲۸ مرداد) برای دومین بار طی سال جاری در اعتراض به خصوصی سازی این معدن و بازداشت شماری از همکاران‌شان تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز