خبرگزاری کار ایران

ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد:

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران با توافق ژنو منافاتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۹۵

«سامانتا پاور» مدعی شد که تحریم‌هایی که آمریکا اخیرا علیه چند شرکت و فرد حقیقی ایرانی اعمال کرده است، منافاتی با توافق ژنو ندارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد که تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران با توافق ژنو در تضاد نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سامانتا پاور» مدعی شد که تحریم‌هایی که آمریکا اخیرا علیه چند شرکت و فرد حقیقی ایرانی اعمال کرده است، منافاتی با توافق ژنو ندارد.

کاخ سفید نیز مدعی شده است که این تحریم‌های جدید، توافق ژنو را نقض نمی‌کند.

چند موسسه مالی و بانک ایرانی، چند شرکت هواپیمایی، موسسه‌های مالی و بانکی و چند شرکت خارجی و ایرانی در فهرست تازه تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفته‌اند.

کاخ سفید اعلام کرده است که دولت آمریکا هم‌زمان با اعمال تحریم‌هایی که پیش از این وضع شده‌اند، متعهد است که برای رسیدن به یک راه حل بلندمدت و جامع به همراه دیگر شرکایش در گروه ۱ + ۵ تلاش کند.

به غیر از تحریم‌شدگان ایرانی، شرکت‌هایی از امارات متحده عربی، ایتالیا، تایلند و ترکیه نیز در فهرست تحریم‌های تازه ایالات متحده هستند.

در ایران بانک آسیا، بانک خاورمیانه، بانک قوامین، موسسه قرض‌الحسنه رسالت تحریم شده‌اند. بانک کفالت تاجیکستان نیز، که آمریکا می‌گوید با بانک سرمایه مرتبط بوده، تحت تحریم قرار گرفته است.

شرکت‌های هواپیمایی معراج ایر، کاسپین ایر، یاس ایر و پویا ایر نیز تحریم‌ شده‌اند. آمریکا مدعی شده است که معراج ایر و کاسپین ایر در فعالیت‌های نظامی نقش داشته‌اند.

سازمان پژوهشی و نوآوری دفاعی(سپند)، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، جهان تک رویان پارس و شرکت ماندگار بسپار کیمیا نیز مشمول تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز