خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع لنبی در گفت وگو با خبرنگارایلنا:

وزارت بهداشت متخلفان روغن پالم را معرفی نکرده است / نرخ لبنیات تا پایان سال ۱۵ درصد افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۸۱

پس از انتشار استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی میزان فروش محصولات پرچرب تا ۳۰درصد کاهش یافت ودر حال حاضر این کارخانجات برای جبران ضررهای خود به تولید شیرخشک رو آورده اند.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: وزارت بهداشت گزارشی از متخلفان روغن پالم ارائه نداده است.

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درپاسخ به این پرسش که چرا اسامی متخلفان صنایع لبنی در خصوص استفاده از روغن پالم منتشر نمی شود، اظهار داشت: این موضوع از سوی وزارت بهداشت پیگیری می شود و تاکنون هیچ گزارشی به صورت علنی منتشر نشده است.

وی افزود: این در حالی است که از محصولات مختلف در آزمایشگاه وزارت بهداشت آزمایش به عمل آمده اما نام واحدهای متخلف اعلام نشده است.

باکری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش نرخ محصولات لبنی، اظهار داشت: افزایش سراسری قیمت ها رخ نداده است کلیه واحدها از تاریخ اول تیرماه ۹۳ می توانستند تا ۱۵ درصد نرخ محصولات خود را افزایش دهند و هر واحد می تواند تا پایان سال در هر مقطعی صلاح بداند این افزایش قیمت را اعمال کند وهنوز واحدهایی هستند که قیمتهای خود را تغییر نداده اند.

این عضو انجمن صنایع لبنی گفت: صنایع لبنی طی چند سال گذشته جزء کم سو ترین صنایع بوده اند و همان گونه که در گزارش سازمان بورس اعلام شد بالاترین سودهی مربوط به صنایع کانی با ۶۴ درصد سود و کم ترین میزان سودهی مربوط به صنایع لبنی با ۱۸ درصد سود بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع غذایی هیچ گاه با افزایش قیمت سود نمی برند، افزود: تنها با رشد در مصرف می توان به سودهی رسید نه با افزایش قیمتها.

وی در خاتمه گفت: پس از انتشار استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی میزان فروش محصولات پرچرب تا ۳۰درصد کاهش یافت ودر حال حاضر این کارخانجات برای جبران ضررهای خود به تولید شیرخشک رو آورده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز