خبرگزاری کار ایران

سومین دوسالانه خوشنویسی ایران آغاز شد

کد خبر : ۱۹۹۷۶۳

سومین دوسالانه خوشنویسی ایران تا ۲۶ شهریور ادامه دارد. مراسم معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز این دوسالانه؛ ۱۳ شهریور برگزار می‌شود

سومین دوسالانه خوشنویسی ایران با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان ششم شهریور ماه در سرای سعدالسلطنه قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی ارشاد) در این مراسم گفت: آثار فاخر سومین دوسالانه خوشنویسی تلاش بی‌شائبه اهالی فرهنگ و هنر در پاسداری از این هنر اسلامی را نشان می دهد؛ تلاشی که بی‌تردید نشأت گرفته از علاقه وافر آنان به فعالیت‌های فرهنگی هنری است.

صالحی افزود: پیشینه قزوین با وجود مفاخری بزرگ همواره در توسعه هنر خوشنویسی درخشان و ممتاز است؛ هنری که در خدمت اسلام و اشاعه فرهنگ غنی آموزه‌های آن است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برگزاری پیاپی سه دوره دوسالانه خوشنویسی در قزوین مهر تأییدی بر محوریت این خطه در توسعه هنر خطاطی محسوب می‌شود؛ بی‌تردید عنوان پایتخت خوشنویسی برازنده قزوین و اهالی فرهنگ دوست آن است و امیدواریم عنوان قزوین؛ پایتخیت خوشنویسی کشور در آینده نزدیک ثبت شود.

مهدی احمدی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: به دنبال فراخوان ارسالی به سراسر کشور، ۸۵۱ اثر از ۴۲۲ هنرمند به دبیرخانه سومین دوسالانه خوشنویسی ایران ارسال شد.

وی ادامه داد: نزدیک به پنجاه اثر فاخر هنرمندان خوشنویس تراز اول کشور نیز در این نمایشگاه مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد؛ آثاری ماندگار که توسط استادانی چون ابوالحسن محصص مستشاری، غلامحسین امیرخانی، عباس اخوین، صداقت جباری، علی شیرازی، محمد سلحشور، سیدمحمد حسین موحد، احمد عبدالرضایی، محمدحسین عطارچیان، مجتبی ملک‌زاده، جواد بختیاری، عبدالصمد صمدی، غلامرضا مشعشعی و احمد پیله‌چی قزوینی ارائه شده است.

احمدی در ادامه تأسیس مدرسه خوشنویسی برای نخستین بار در کشور را از دستاوردهای مهم سومین دوسالانه عنوان و تأکید کرد: تربیت استعدادهای نوین خوشنویسی در این مدرسه گام بلندی در توسعه خوشنویسی قزوین است که با جدیت به آن می‌پردازیم.

دبیر سومین دوسالانه خوشنویسی ایران همچنین از لحاظ کردن دو واحد خوشنویسی در مدارس استان قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: احیای مجدد خوشنویسی در مدارس نیز طرح دیگری برای توسعه خوشنویسی و همگانی کردن خوانانویسی در جامعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: ثبت روز خوشنویسی در تقویم ایرانیان نیز هدف دیگری به منظور احیای این هنر اسلامی محسوب می‌شود که امید آن می‌رود در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان عرضه خوشنویسی در مجامع بین‌المللی را رسالت خطیر مدیران فرهنگی عنوان و تصریح کرد: در شرایط کنونی که استکبار جهانی با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر تنها موجب مشکل‌آفرینی و برهم زدن امنیت می‌شود، عرضه هنر اسلامی خوشنویسی می‌تواند نقش به‌سزایی در معرفی دین سرشار از محبت اسلام ایفا کند.

این نمایشگاه از شامگاه پنجشنبه فعالیت خود را آغاز کرد و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد. همچنین مراسم معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز سومین دوسالانه خوشنویسی ایران ۱۳ شهریور سال جاری برگزار می‌شود.

سومین دوسالانه خوشنویسی ایران از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز