خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در پیش از خطبه های نماز جمعه رشت؛

بیانات رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت، نشان از موفقیت قوه مجریه در ایجاد آرامش جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۴۰

ما به این آمار و جایگاه گیلان راضی نیستیم و با تشکیل کارگروه حمایت از تولید برای فعال کردن طرح های نیمه تمام با همکاری بخش خصوصی و بانک ها به دنبال افزایش اشتغال هستیم.

استاندار گیلان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانات ایشان در زمینه ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و اجرای طرح نظام سلامت در یکسال گذشته نشان دهنده موفقیت دولت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر نجفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته، بهبود شرایط اقتصادی را مهم ترین شعار انتخاباتی دکتر روحانی عنوان کرد و گفت: دولت در حالیکه در شرایط مشکلات شدید اقتصادی کارش را آغاز کرد، اما هم اکنون به اذعان کارشناسان داخلی و خارجی توانسته است تا حدود زیادی تعادل و ثبات را به بخش های مختلف کشور باز گرداند.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی منفی و تورم شدید در ابتدای کار دولت وجود داشت گفت: امروز آهنگ شدید تورم در کشور کند شده است و امیدواریم تا سال ۹۵، برای اولین بار نرخ تورم کشور تک رقمی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دوت گفت: بیانات ایشان در زمینه اینکه ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و اجرای طرح نظام سلامت از کارهای خوب این دولت است نشان از موفقیت قوه مجریه است.

وی افزایش جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، کاهش تحریم ها و کوتاه شدن دیوار ایران هراسی، ایجاد فرصت برای حل مسائل بین المللی، تحول در نظام سلامت، کاهش و تثبیت قیمت دارو و سهم مردم از هزینه درمان در بیمارستان ها از ۳۵ درصد به کمتر از ۱۰ درصد، طرح بیمه همگانی سلامت، تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و گسترش دسترسی اینترنت به مناطق محروم و روستاها، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حفظ عزت و اقتدار کشور را از دیگر دستاوردهای ارزنده ی دولت در مدت یکسال گذشته عنوان کرد و گفت: فعال شدن واحدهای تولیدی و افزایش راندمان تولید در صنایعی که کمتر از ۳۰ درصد از ظرفیت خود را استفاده می کردند و در حال تعطیلی بودند نیز از دیگر اقدامات دولت است.

وی همچنین با اشاره به رشد قابل توجه ی گیلان در بخش های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی به مدیریت بحران برف سال گذشته اشاره کرد و با یاد آوری این نکته که این بحران می توانست به مراتب خسارت بیش تر از سال ۸۳ و ۸۶ داشته باشد، گفت: با عنایت حق تعالی و مدیریت فرزندان این دیار، این تهدید تبدیل به فرصتی برای نوسازی مدیریت ماشین آلات سنگین استان که سالها بدون تغییر ماندند تبدیل شد.

نجفی مدیریت بحران کم آبی کشاورزی و خشکسالی را موفقیت دیگر دولت در استان که با همراهی و همکاری نمایندگان و ائمه جمعه بدست آمد, عنوان کرد و در این زمینه اظهار داشت: در ابتدای این بحران کارشناسان از ما می خواستند برای جلوگیری از خسارات وسیع، ده ها هزار هکتار از شالیزار ها را کشت نکنیم اما امروز با کمال افتخار شاهد هستیم که این بحران به خوبی پشت سر گذاشته شده است و حتی ۱۰ درصد افزایش محصول نیز خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: از همین تربیون از مسئولان ذیربط می خواهم نسبت به واردات برنج دقت کنند تا کشاورزان متضرر نشوند.

استاندار گیلان به کند بودن تجهیز و یکپارچگی سازی شالیزارها در استان اشاره کرد و با بیان اهمیت این طرح در افزایش تولید و کاهش هزینه ها گفت: از طریق فاینانس در نظر داریم ۶۰ هزار هکتار شالیزار در مدت ۳ سال تجهیز و یکپارچه سازی شود این در حالی است که در ۲ دهه ی گذشته فقط ۵۵ هزار هکتار شالیزارهای استان نوسازی شده است.

نجفی پیگیری برای تکمیل را آهن گیلان و ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزاد راه، آماده شدن سد آیت ا… بهجت برای تامین آب شرب ۷۰ درصد جمعیت استان، افزایش بیش از ۵۰ درصدی نرخ خرید برگ سبز چای، توجه به مشکلات آفت زیتون، ساماندهی سدها، ساخت سدهای لاستیکی، راه اندازی سایت نفت و گاز رودسر در نشست های متعدد با معاون رییس جمهور و وزرا را از اقدامات دیگر عنوان و به اهمیت مباحثزیست محیطی در مدیریت راهبردی استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی زباله و پسماند با برنامه های فرهنگی و آموزشی، فعال کردن کارخانه کمپوست و توافق برای راه اندازی ۸ کارخانه زباله سوز در گیلان در کنار عزم جدی برای نجات تالاب انزلی از جمله ی این اقدامات است.

استاندار گیلان ساماندهی آبهای سطحی رشت، تقویت حوزه گردشگری و استفاده از نعمت دریا و ساماندهی سواحل را برای افزایش رفاه و اشتغال در گیلان بسیار مهم دانست که در دولت به آن به خوبی پرداخته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان در این مدت ۲ درصد کاهش یافته است گفت: ما به این آمار و جایگاه گیلان راضی نیستیم و با تشکیل کارگروه حمایت از تولید برای فعال کردن طرح های نیمه تمام با همکاری بخش خصوصی و بانک ها به دنبال افزایش اشتغال هستیم.
دکتر نجفی رتبه نخست گیلان در بهبود فضای کسب و کار از سوی مرکز پژوهش های مجلس، نشانه ای خوب برای سرمایه گذاری و حل مشکلات بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: همه ی این آمارها بهانه ای برای این است که نشان دهیم دولت با جدیت هر چه تمام برای سربلندی و عزت مردم تلاش می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در هفته دولت سال جاری با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان هزار و۲۲ پروژه که بیشتر در زمینه ی گردشگری، صنعتی، کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گاز رسانی، آبرسانی، برق رسانی، آسفالت راه های روستایی، فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی ودرمانی مسکن مهر مددجویان کمیته ی امداد و بهزیستی وبنیاد مسکن، حمل ونقل است با اعتباری بالغ ‌بر هزارو۴۵ میلیارد تومان توسط وزرا و مقامات کشوری به بهره برداری رسید.

وی افزود: در کنار این طرح ها بخش خصوصی نیز نزدیک به ۴۵۰میلیلرد تومان سهم داشت.

دکتر نجفی همچنین در ابتدای سخنانش با تبریک فرا رسیدن دهه ی کرامت گفت: سراسر زندگی انسان ها باید با کرامت و احترام باشد.

وی با اظهار خرسندی برای سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه ی رشت به منظور بیان عملکرد دولت تدبیر و امید از نماینده ولی فقیه در گیلان برای مشارکت سازنده در پیشرفت و توسعه ی و همراهی با مدیران دولت در استان قدردانی کرد گفت: آیت ا… قربانی از شخصیت های ماندگار و دیرینه انقلاب اسلامی هستند که بنده پیش از انقلاب توفیق داشتم به عنوان یک جوان دانشجو در کلاس های تفسیر قرآن ایشان در سال ۵۶ حضور یابم.

وی گفت: این در حالی بود که ایشان به واسطه ی مبارزات علیه رژیم طاغوت ممنوع المنبر بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز