خبرگزاری کار ایران

فقط نباید به صعود بسنده کنیم؛

کواچ: اینقدر انگیزه دارم که خدا می داند / شرایط تیم صد در صد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۷۰

تیجه لیگ جهانی هم همین را می گوید. کیفیت بازی این بازیکنان خیلی بالاست. حالا ممکن است در یک بازی ضعیف عمل کنند ولی این وضعیت استمرار ندارد. موقت است. من به توانایی آنها ایمان دارم.

تیم ملی والیبال مردان ایران، پنجشنبه شب اردوی تمرینی خود را در بلهاتوف تمام کرد و صبح جمعه رهسپار کراکوف؛ شهر محل برگزاری بازی های مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان شد.

به گزارش ایلنا، کراکوف؛ اولین شهر لهستان در جنگ جهانی دوم بود که توسط نازی ها اشغال شد. اردوگاه معروف آشوویتس؛ که حالا نمایشگاهی برای عموم مردم شده، در ۴۰ کیلومتری همین شهر برای کار اجباری و… به دست نازی ها ساخته شد! یکشنبه اول سپتامبر(نهم شهریور)؛ هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم با حمله آلمان نازی به لهستان است. حالا شاید فسلفه میزبانی لهستان در رقابت های قهرمانی جهان روشن تر شده باشد.

القصه؛ ملی پوشان که از دوشنبه گذشته در شهر بلهاتوف لهستان اردو زده و چند جلسه تمرین و دو بازی تدارکاتی با استرالیا را برگزار کردند، حالا با آمادگی نسبی برای حضور در این مهمترین مسابقات جهانی والیبال به کراکوف سفر کرده اند. برخی از بازیکنان همچنان از مصدومیت های کهنه خود رنج می برند اما مصدوم جدی نداریم و همه بازیکنان می توانند به وقت لزوم تیم را همراهی کنند. اسلوبودان کواچ درباره بازیکنان فعلی ایران معتقد است: " در حال حاضر این تیم مجموعۀ بهترین بازیکنان ایران را تشکیل می دهد. بهتر از اینها نداریم. نتیجه لیگ جهانی هم همین را می گوید. کیفیت بازی این بازیکنان خیلی بالاست. حالا ممکن است در یک بازی ضعیف عمل کنند ولی این وضعیت استمرار ندارد. موقت است. من به توانایی آنها ایمان دارم. "

با این حال او شرایط آمادگی تیم را صد در صد نمی داند: " خب همانطور که می دانید ما دیگر برای تیم های دیگر سورپرایز نیستیم. یک حریف جدی هستیم که روی ما حساب باز کرده اند. ما را آنالیز می کنند و با شناخت کافی به مصاف ما می آیند. از طرف دیگر الان نه فقط در ایران از ما توقع نتیجه دارند، بلکه در دنیا همه دارند از ایران حرف می زنند. همه به تیم ایران احترام می گذارند و این چیزی است که ما باید قدر بدانیم و به همین منظور با حداکثر توان و برای برد به میدان برویم. اما خب هنوز به آمادگی صد در صد نرسیده ایم. شاید بخشی از این مساله به خستگی از اردوی امریکا برگردد که واقعا دست ما نبود و برنامه از پیش تعیین شده ای بود که باید انجام می شد. بخشی از خستگی بازیکنان هم به ذهنیت آنها برمی گردد که برای تغییر آن به زمان نیاز داریم. "

کواچ که در اردوی بلهاتوف به همه بازیکنانش در برابر استرالیا میدان داد، درباره هدف خود از این دو بازی اذعان داشت: " به همه بازیکنانم میدان دادم تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند و بازی کنند. چون ما یک دوره طولانی از مسابقات را پیش رو داریم که نیاز می شود در طول بازی ها تغییراتی را در تیم ایجاد کنیم. پس باید همه بازیکنان آماده باشند تا دست من برای ایجاد تغییر باز باشد. خوشبختانه ما در پست های مختلف بازیکنان جایگزینی داریم که به خوبی نفرات اصلی را پوشش می دهند و مشکلی از این بابت نداریم. البته به شرطی که خوب و سخت تمرین کنند و آماده باشند. تمام تلاش ما همین است که همه بازیکنان را به آمادگی برای بازی باکیفیت برسانیم. "

او در ادامه، درباره حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان هم با اشاره به اهمیت این مسابقات گفت: " دارم تلاش می کنم تا بازیکنان دقیقا متوجه بشوند که مسابقات قهرمانی جهان چقدر برای اهالی والیبال مهم است. من خودم زمانی که بازیکن بودم درست چند روز مانده به این مسابقات مصدوم شدم و حضور در آن را از دست دادم. حالا به عنوان مربی برای حضور در این مسابقات اینقدر انگیزه دارم که خدا می داند. تلاش می کنم و دوست دارم که بازیکنان هم همین انگیزه را داشته باشند. برای همین در طول تمرین و بازی ها دائم حرف می زنم و به آنها تذکر می دهم. چون دوست دارم همه چیز در بهترین شرایط خودش باشد و چیزی کم نگذاریم. این یک تجربه خیلی بزرگ است که به سادگی به دست کسی نمی آید. "

کواچ همچنین درباره حریفان ایران و برنامه هایش برای مقابله با آنها چنین نظر داد: " ما برای هر یک از حریفان مان برنامه داریم. ولی پله پله پیش می رویم. الان به ایتالیا فکر می کنیم، بعد امریکا، بعد فرانسه و بلژیک و پورتوریکو. در یک نگاه کلی می توانم بگویم ما باید به دور دوم صعود کنیم که اگر این اتفاق نیفتد نتیجه بدی گرفته ایم. اما فقط نباید به صعود به مرحله دوم بسنده کنیم. این یعنی اینکه ما در مرحله اول باید نه تنها برای پیروزی در هر بازی بلکه برای پیروزی در هر پوئن با دقت عمل کنیم و بجنگیم. من نمی پذیرم اگر کسی بگوید ایتالیا و امریکا را رها کنیم و با برد مقابل فرانسه و بلژیک و پورتوریکو به مرحله بعد برویم. چون اولا درست است ایتالیا و امریکا تیم های قدرتمندی هستند ولی فرانسه و بلژیک هم فینالیست های دسته دوم لیگ جهانی اند و تیم کمی نیستند. ما نمی دانیم فردا چه اتفاقی می افتد که بگوئیم حالا ایتالیا و امریکا را رها کنیم و به بقیه تیم ها برسیم. ثانیا نتیجه بازی های مرحله اول در مرحله دوم هم محاسبه می شود و ما اگر با باخت به مرحله بعد برویم کار سختی داریم. به ویژه اینکه در مرحله بعد با تیم هایی مثل لهستان، صربستان و آرژانتین باید بازی کنیم. بنابر این ما باید برای پیروزی در تمام بازی ها بجنگیم. من مطمئنم ایران اگر مثل ایران بازی کند، یعنی همانطور که در لیگ جهانی بود، مقابل هر تیمی بدون مشکل خواهد بود. "

کواچ در پایان حرف هایش ضمن تشکر از حمایت های مردم ایران از تیم ملی کشورشان گفت: " از مردم ایران می خواهم باز هم ما را تنها نگذارند و بدانند ما هر کاری توانسته ایم انجام داده ایم تا بهترین نتیجه را بگیریم و برنده باشیم. "
تاریخ درج مطلب: ۱۱:۳۴

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز