خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

بومی‌سازی ساخت توربین بادی ۲.۵مگاواتی تا ۲ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۵۶

برنامه ریزی کرده‌ایم که به تدریج از نیمه دوم سال جاری تا ۲ سال آینده در زمینه ساخت تجهیزات توربین‌های بادی ۲.۵ مگاواتی در داخل کشور به خودکفایی برسیم.

معاون برق وزیر نیرو ضمن اعلام خبر ساخت " نیروگاه بادی " در منطقه خواف خراسان، گفت: تا ۲ سال آینده در زمینه ساخت توربین‌های ۲.۵ مگاواتی خودکفا می‌شویم.

" هوشنگ فلاحتیان "، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن تکذیب شایعه توقف نیروگاه بادی کهک قزوین، گفت: عملیات اجرایی نیروگاه کهک قزوین هیچ‌گونه توقفی نخواهد داشت و در دو هفته گذشته با حضور وزیر نیرو، هشت واحد ۲.۵ مگاواتی به ظرفیت ۲۰ مگاوات در این منطقه به بهره‌برداری رسید و در‌‌ همان منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بیش از ۱۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی بادی احداثشود.

وی افزود: برای احداثنیروگاه بادی در منطقه خواف خراسان نیز برنامه ریزی کرده‌ایم و سرمایه گذاران را برای دریافت ارز به صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی و فضی کسب وکار هرچه زود‌تر عملیات احداثاین نیروگاه‌ها را آغاز کنند.

فلاحتیان با بیان اینکه راهبرد و استراتژی صنعت برق و وزارت نیرو مبتنی بر خودکفایی در عرصه ساخت تجهیزات نیروگاه‌های بادی و خورشیدی است، تصریح کرد: برای این منظور ساخت توربین بادی ۲ مگاواتی را با همکاری مرکز علمی دانشگاه و وزارت نیرو برنامه ریزی کرده‌ایم که از پیشرفت قابل توجهی نیز برخوردار است و تا ۲ سال آینده بومی سازی می‌شود که البته قبلا نیز ۶۶۰ کیلو وات را در داخل کشور ساخته‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کرده‌ایم که به تدریج از نیمه دوم سال جاری تا ۲ سال آینده در زمینه ساخت تجهیزات توربین‌های بادی ۲.۵ مگاواتی در داخل کشور به خودکفایی برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز