خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان طرح قرآنی رادیو معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۴۶

طرح «قرآن کتاب زندگی» از اول تیرماه در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به ویژه در شبکه رادیویی قرآن آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه داشت.

اختتامیه طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» امروز پنجشنبه ششم شهریور همزمان با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در این مراسم رویکرد رسانه ملی را ترویج معارف دینی و قرآنی بیان کرد و افزود: در سیاست گذاری‌های سازمان صدا و سیما همواره دنبال افزایش کمی و کیفی برنامه‌های معارفی در رادیو و تلویزیون بوده‌ایم و این روند در مناسبت‌هایی نظیر ماه مبارک رمضان رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته است. وی به موفقیت برنامه‌های معارفی در تلویزیون و رادیو در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اقبال مردم به برنامه‌هایی نظیر ترتیل و قرائت قرآن کریم و سخنرانی‌های مذهبی در این ماه بی‌نظیر و این امر نشان دهنده موفقیت ما در هدف گذاری رسانه ملی در این رویکرد بوده است.

وی علت انتخاب سوره مبارک لقمان را به عنوان پایه اصلی اجرای طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» غنی بودن این سوره از مفاهیم اجتماعی و هنری به ویژه آموزه‌های اخلاقی و خانوادگی دانست و گفت: نحوه استقبال مردمی و اجرای این طرح نشان داد مردم انس بیشتری با قرآن کریم پیدا کرده‌اند.

طرح «قرآن کتاب زندگی» از اول تیرماه در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به ویژه در شبکه رادیویی قرآن آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه داشت. در این طرح مخاطبان علاوه بر استماع قرائت‌های مختلف قرآن کریم به ویژه برنامه‌هایی را در باره سوره مبارک لقمان دریافت و در مسابقات مربوط به آن شرکت می‌کردند. هر روز نیز برندگانی در این مسابقات معرفی می‌شدند. این طرح در شش محور اصلی طراحی شده بود که شامل تدبر، قرائت شفاهی، مسابقه پیامکی، بخش کتبی، حفظ و خانواده‌های قرآنی می‌شد.

این طرح به طور مستمر در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی رادیو قرآن اجرا شد.

اسامی برگزیدگانی که به نمایندگی از دیگر برندگان این طرح در مراسم امروز جوایزی را دریافت کردند به شرح زیر است:

مسابقه کتبی: محمد مهدی ادیم، امیره باقیان، الهام کفیلی

مسابقه پیامکی: آمنه سادات قائمی، ملیحه رحمانی، غلامحسین واحدی

تدبر(شفاهی): خانم حاجعلی خانی، نسرین اکبری، زهرا اعزاز

حفظ(شفاهی) زهرا شهبازی، صدیقه شاکری، علی بختیاری

قرائت(شفاهی): علیرضا جلالی، میلاد یوسفی، محمد مهدی علیان

خانواده قرآنی: پرویز، امین و زینب عسگری و زهرا رسولی راوندی

در این مراسم همچنین از سید محسن موسوی بلده، مجید معارف و فاطمه سروری به عنوان کار‌شناسان طرح، امرحسین و محمدحسین غلامحسینی با عنوان دوقلوهای قرآنی، امیرحسین هاشمی به عنوان کوچک‌ترین شرکت کننده در طرح و زهرا حاجی حسینی، مریم حاجی حسینی، فاطمه منتظری، فاطمه شورابی، مریم زارع، ناهید مرادبیگی، محدثه سادات خامسی و محدثه قرقچیان به عنوان گروه برگزیده قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز