خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

۴۰ درصد از مسافران خارجی ایران را زائران امام هشتم(ع) تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۴۰

مشهد سالانه میزبان حضور بیش از ۲۵ میلیون زائر داخلی و خارجی است که این میزان تا سال ۹۵ به ۳۸.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان همواره محل تردد زائران از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است به طوری که در حال حاضر ۴۰ درصد از مسافران خارجی ایران را زائران امام هشتم(ع) تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار با بشیم قربانف، استاندار مرو ترکمنستان، با بیان این مطلب افزود: مشهد سالانه میزبان حضور بیش از ۲۵ میلیون زائر داخلی و خارجی است که این میزان تا سال ۹۵ به ۳۸.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصادی و همچنین رویکردهای دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بایستی از فرصت کنونی که مبتنی بر عزم و اراده جدی دو کشور در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی است، حداکثر استفاده به عمل آید.

رشیدیان، از مرز مشترک با ترکمنستان به عنوان یک مزیت برای تحقق اهداف یاد شده نام برد و بر استفاده از فرصت بازارچه های مرزی و فعال سازی هر چه بیشتر آن ها تاکید کرد.

رییس شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان خواستار تشکیل شورای مشترک بازرگانان بین دو استان با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی شد و از آمادگی استان برای برقراری پرواز مشهد ماری خبر داد.

استاندار خراسان رضوی، همچنین وجود جاذبه های گردشگری، واحدهای صنعتی و معدنی، مراکز دانشگاهی و درمانی و خدمات فنی و مهندسی را از دیگر ظرفیت های خراسان رضوی برشمرد و بر استفاده از آن ها در راستای توسعه ی همه جانبه روابط و گسترش همکاری های دو استان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز