خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

هیچ زمانی اراده‌ محکمی برای گسترش سینما در ایران وجود نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۳۸

عده‌ای ما را به ساده زیستی دعوت می‌کنند. البته کسانی که آن حاتم بخشی‌ها را کردند حق ندارند از ساده زیستی حرف بزنند.

مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره فیلم‌هایی ویدئویی یاس، شب گذشته(نجشنه ۶ شهریور) در آمل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله ایوبی با ابراز خوشحالی از اینکه جشنواره یاس در شهر آمل به سرانجام خوبی رسیده است، گفت: کسانی که در این شهر از علاقه مندان سینما هستند در جریان رخدادهای جشنواره بودند. در هرکجا که فیلم نمایش داده می‌شد مردم با اشتیاق فراوان به تماشای آن می‌نشستند. حتی استاندار محترم به من گفتند در یکی از پارک‌ها حدود چهار هزار نفر به تماشای فیلم نشسته بودند.

وی سپس خطاب به استاندار شهر آمل کرد و ادامه داد: خیلی از شخصیت‌های فرهنگی دوست داشتند در این مراسم حضور داشته باشند؛ از جمله استاد مشایخی که در راه آمل بود اما به دلیل کسالت نتوانست به ما ملحق شود. به نظر حتی اگر برپایی جشنواره در این شهر هم وجود نداشت، همینکه هنرمندان عزیز و مفاخر ایران زمین در این شهر دور هم جمع شدند خودش اتفاق بزرگی است.

لزوم برگزاری محافلی با حضور مفاخر ایرانی
او سپس به حضور هنرمندان در آمل اشاره کرد و اینکه این حضور باعثاین می‌شود که مردم هنرمندانشان را از نزدیک ببینند، گفت: بنده به دیدار اعتقاد دارم. یعنی معتقدم فرزندان ما باید چهره‌های فاخر و فرهنگی کشورشان را ببینند. حتی اگر جشنواره‌ای هم در شهرهای دیگر برگزار نشد باید کاری کنیم که محافلی با حضور مفاخر و هنرمندان این مرز و بوم مثل موحد‌ها، شفیعی کدکنی‌ها و دیگران فراهم شود تا بچه‌های ما این افراد را ببینند. فرزندان ما به این دیدار‌ها نیاز دارند. کلاس‌های درسم را گاهی در محضر این بزرگان می‌برم چون می‌گویم این بچه‌ها باید‌گاه گاهی بنشینند و نفس این بزرگان را حس کنند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: خیلی حیف است که بزرگانی چون فرامرز قریبیان، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور و دیگر بزرگانی که در جمع حضور دارند با زحمت فراوان فیلم می‌سازنند اما در استان مازندران با اینهمه امکانات، تنها ۸ سالن برای نمایش آثار این بزرگان و دیگر بزرگان وجود دارد.

ایوبی افزود: مدیرانی که کار نکردید، چه جوابی برای مردم دارید؟ چرا مردممان را محروم کرده‌اید از دیدن فیلم‌های خوب و پاک که هویت دینی و اسلامی آن‌ها را حفظ می‌کند؟ این جوانان با نبود سینما به کجا بروند؟ این فیلم‌های خوب را نبینند چه ببینند؟ بروند ماهواره تماشا کنند؟

رییس سازمان سینمایی سپس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حامی بزرگ سینمای ایران هستند افزود: باور کنید این سینما ارزش حمایت دارد. اگر پیرو مقام معظم رهبری هستید بدانید که ایشان اهل مطالعه هستند، فیلم می‌بینند، به سینما کمک می‌کنند. «متابعت محمد(ص) آن است که او به معراج رفت، تو هم بروی در پی او، جهد کن» پیروی یعنی همین. اگر پیرو رهبری هستیم باید به این چیز‌ها توجه کنیم. چرا نکردیم؟ چرا فقط ۳۰۰ سالن سینما در کل کشور وجود دارد؟ اینهمه فیلم‌های خوب در سینما در حال اکران است ولی در کل ایران نمی‌توانند آن‌ها را به خوبی و گستردگی تماشا کنند.

کسانی که حاتم بخشی می‌کردند حق ندارند ما را به ساده زیستی دعوت کنند
او سپس به انتخاب زبان هنر برای صحبت با جهانیان از طرف ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: همیشه سعی کرده‌ایم با زبان جهان، فرهنگ و تمدن اسلامی را معرفی کنیم. با زبان شعر و ادب، با زبان هنر، تذهیب، نقاشی و … و امروز مفتخریم که در جهان شرق جزو نادر کشورهایی هستیم که به زبان سینما مسلحیم و با زبان سینما با جهان سخن می‌گوییم. خدمتی که امروز ما ایرانی‌ها به اسلام می‌کنیم خدمت بی‌بدیلی است. این چهره‌ای که طالبانیسم و داعش در منطقه از اسلام و پیامبر نشان داده‌اند، ما ایرانی‌ها با زبان فیلم اصلاح می‌کنیم.

او سپس به دست‌های پشت پرده برای عدم حمایت از سینما اشاره می‌کند و می‌افزاید: هیچ وقت اراده‌ای نبوده و نخواستیم که سینما را به خوبی گسترده کنیم. استان مازندان اصلا فقیر نیست. اینهمه برج ساخته شده، حتی به طبیعت هم دست درازی کرده‌ایم. اشکالی ندارد، همه این‌ها لازمه توسعه و پیشرفت است اما هیچ وقت سراغ این پیشرفت‌ها رفتیم که بپرسیم سهم فرهنگ کجاست؟

وی یادآور شد: حالا خوشحالیم که تیمی آمده که دارد کارهایی می‌کند. ما اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که بتوانیم در اینجا جشنواره برگزار کنیم. اراده آقای استاندار و فرماندار نگذاشت که ما از این تصمیم منصرف شویم. به رغم همه دشمنی‌ها همه تصمیمات برای دو سه هفته بود. عالی و بی‌نظیر و درخور سینمای ایران و درشان هنرمندان. البته حرفهایی هم می‌شنویم. عده‌ای ما را به ساده زیستی دعوت می‌کنند. البته کسانی که آن حاتم بخشی‌ها را کردند حق ندارند از ساده زیستی حرف بزنند، سینما باید کانون گرمی باشد برای خانواده‌ها. اگر دلمان برای خانواده‌ها می‌سوزد باید به فکر سینما باشیم و آن را رونق ببخشیم. سینما جایی است که همه اعضای خانواده می‌توانند با هم در آن حضور داشته باشند.

حسین مسافرآستانهدبیر جشنوراه نیز طی سخنانی گفت: جشنواره فیلم یاس پتانسیل ماندگاری را دارد. این جشنواره که به همت سازمان سینمایی و استانداری برگزار شد، میسر نمی‌شد مگر با همکاری و همدلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر آمل، فرمانداران محترم و همکارانم در موسسه رسانه‌های تصویری.

وی ادامه داد: برای مهمانان خارجی این جشنواره که داوری و پوشش کارگاه ‌ها را این جشنواره برعهده داشتند، جایزه نفیسی از هنر ایرانی تقدیمشان می‌کنیم تا این بنایی برای جشنواره‌های خارجی باشد که تابلوهای نفیس ایرانی خریداری شود و سود فرهنگی و هنری بسیاری برای ما به ارمغان آورد.

مسافرآستانه خاطرنشان کرد: ستارگان جوان و با استعدادی در این جشنواره‌ها معرفی می‌شوند که این اطمینان را به ما می‌دهد که سینمای ایران خالی از ستاره نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز