خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه چند طرح کشاورزی استان قم مطرح شد؛

تأکید لاریجانی بر استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۷۵

اگر از ظرفیت نیروی انسانی موجود کشور درست استفاده کنیم، هم بحثاشتغال کشور تا حدود زیادی حل خواهد شد و هم شاهد افزایش تولید ملی و پس از آن، رونق صادرات و ارزش افزوده در کشور خواهیم بود.

ایلنا: رئیس مجلس شواری اسلامی با بیان این که ظرفیت نیروی انسانی در کشور و در استان قم خوب است، گفت: اگر از این ظرفیت درست استفاده کنیم، هم بحثاشتغال کشور تا حدود زیادی حل خواهد شد و هم شاهد افزایش تولید ملی و پس از آن، رونق صادرات و ارزش افزوده در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در آیین افتتاح واحدهای گلخانه ای هیدروپونیک و چند طرح کشاورزی استان قم در محل روستای جنداب از توابع قم، اظهار داشت: افتتاح این گلخانه یکی از ابتکارات خوب در استان قم بوده و نشان می دهد ظرفیت نیروی انسانی در کشور و در استان قم خوب است.

وی افزود: اگر از این ظرفیت درست استفاده کنیم، هم بحثاشتغال کشور تا حدود زیادی حل خواهد شد و هم شاهد افزایش تولید ملی و پس از آن، رونق صادرات و ارزش افزوده در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم قم در ملجس شورای اسلامی، با بیان این که مسئولان زمینه را برای این گونه سرمایه گذاری های فراهم کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته تأکید داشتند که " بخش کشاورزی کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد "؛ واقعا هم اگر توجه و حمایتی از این بخش صورت نگیرد، نمی توانند ارزش افزوده خود را نشان دهند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اکثر روستاهای کشور در حال حاضر از امکانات آب و برق برخوردار بوده و اخیرا هم گازکشی به بسیاری از آن ها انجام شده و برای مابقی نیز در حال انجام است اما چون چرخه اقتصادی در روستاها نیست، فرزندان روستا به شهر می آیند؛ در حالی که باید طرحی برای توسعه روستاها باشد.

لاریجانی اضافه کرد: باید با ایجاد طرحی برای گسترش روستاها، جوانان روستاهای کشور، امکان کار و تحصیل در آن را داشته باشند و یکی از کارهایی که باعثایجاد اشتغال در روستاها می شود، همین احداثواحدهای گلخانه ای است تا تعدادی از جوانان روستا بتوانند در آن ها اشتغال داشته باشند.

وی گفت: هم اکنون جوانان بسیاری از روستاهای مختلف کشور، به شهرها می آیند در حالی که در شهرها مجال بیشتری برای بروز استعدادها از روستاها وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به انجام طرح های عالمانه و عاقلانه برای توسعه روستاها روی آوریم چرا که انشاالله بازدهی خوب اقتصادی خواهد داشت.

لاریجانی در پایان گفت: خوشبختانه در سال های گذشته چند کار ابتکاری در استان قم شده است که در راستای سرمایه گذاری در بخش تولید و حمایت از بخش کشاوزی و دامداری بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز