خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ارتباطات رسانه‌ای از بمب اتم هم خطرناک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۰۳

ماهواره، کتاب، رادیو و تلویزیون و سایت های اینترنتی از جمله ابزارهایی هستند که دشمنان در جنگ نرم برای رسیدن به اهدافشان از آنان استفاده می کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باورهای سیاسی و دینی جامعه به ویژه جوانان ما با ابزارهای فرهنگی دشمنان هدف‌گیری شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز(پنجشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) با تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامی داشت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دشمنان تصور می کردند بعد از رحلت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)، کار انقلاب نیز تمام خواهد شد از این رو برنامه ریزی های فراوانی را برای آن روز انجام داده بودند، اما انتخاب سریع و دقیق رهبر فرزانه انقلاب توسط خبرگان رهبری این دسیسه و توطئه آنان را نیز با ناامیدی و شکست مواجه ساخت.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احساس کردند غافلگیر شده‌اند، افزود: از این رو آنان همواره علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست به توطئه های گوناگونی می‌زدند که برنامه‌ریزی جهت آغاز جنگ تحمیلی و ترور شخصیت هایی همچون رهبر انقلاب، شهید بهشتی، رجایی و باهنر از جمله آنان بود.

حجت الاسلام آل هاشم، ایجاد فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ را نیز از جمله توطئه‌های دیگر دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: دشمنان بعد از تمام این اتفاق‌ها متوجه شدند دیگر برخورد سخت با ایران اسلامی بی فایده است و آنان به نتیجه دلخواه خود نخواهند رسید بنابراین جنگ فرهنگی و نرم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه به اهداف، مولفه ها و بسترشناسی جنگ نرم پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: هدف از جنگ نرم، بی اعتقاد کردن نسل نو و جوان جامعه به دین و اصول انقلابی و حذف تفکر فعالی است که غرب را به هراس انداخته و قلمرو قدرت آنان را تهدید می کند.

تضعیف پایه های فرهنگی انقلاب، منحرف کردن جوانان مومن از پایبندی به باورهای دینی، دور کردن ذهن مردم از اسلام، ناامید کردن جامعه از مبارزه علیه نظام سلطه و جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ خودی؛ از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم است که حجت الاسلام والسلمین آل هاشم به آنان اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که باورهای سیاسی و دینی ما با ابزارهای فرهنگی دشمنان هدف گیری شده است، افزود: خاموش کردن روحیه جهادی، از بین بردن عقاید و پایه های فرهنگی مردم، تغییر باورهای سیاسی - دینی و عادت های حسنه ملت از جمله اهداف دیگر دشمنان در جنگ نرم است.

حجت الاسلام آل هاشم سپس به ویژگی های جنگ نرم اشاره و در این خصوص گفت: از ویژگی های جنگ نرم این است که بسیار غافلگیر کننده، سازماندهی شده، بی سر و صدا، غیر محسوس و اقدامی برنامه ریزی شده است که به کمک روش های بسیارهنرمندانه به اجرا گذاشته می شود و در این راه نیز از ابزارهای قانونگرایی مانند حقوق بشر و طرفداری از مردم بهره می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ماهواره، کتاب، رادیو و تلویزیون و سایت های اینترنتی از جمله ابزارهایی هستند که دشمنان در جنگ نرم برای رسیدن به اهدافشان از آنان استفاده می کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپایان، موثرترین سلاح بین المللی تبلیغات را سلاح ارتباطات رسانه ای عنوان و تصریح کرد: این سلاح به مراتب از بمب اتم هم خطرناک تر است چرا که قدرت اثرگذاری بسیار بالایی به واسطه چینش بسیار دقیق کلمات دارد.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم که با حضور امیر سرتیپ دوم فولادی، فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) و حجت الاسلام والسلمین وفا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی برگزار شد، دارالقرآن این دانشگاه نیز افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز