خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آلمان:

روسیه درباره نقش خود در جنگ داخلی اوکراین توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۷۶

دراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهوری روسیه از وی خواسته است که مساله حضور سربازان روسی در خاک اوکراین را «روشن کند».

با ادامه درگیری سنگین بین نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در جنوب شرق اوکراین، آلمان از روسیه خواسته است درباره نقش خود در جنگ داخلی اوکراین توضیح دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از وی خواسته است که مساله حضور سربازان روسی در خاک اوکراین را «روشن کند».

به گفته سخنگوی صدراعظم آلمان، وی در این تماس تلفنی گفته است که «روسیه دارای مسئولیت اصلی در کاهش تنش در جنگ داخلی اوکراین و نظارت بر مرزهای خود است.»

مقام‌های اوکراین سه‌شنبه گذشته اعلام کردند که چند نظامی روس را در داخل خاک خود دستگیر کرده‌اند و حضور آنها را شاهدی در اثبات مداخله مستقیم ارتش روسیه در حمایت از جدایی‌طلبان دانستند.

مقام‌های روس گفته‌اند که این افراد به اشتباه از مرز مشترک با اوکراین عبور کرده و وارد خاک این کشور شده‌اند و ظاهرا مرکل با تذکر درباره «نظارت» مرزی به مواضع مقام‌های روس اشاره دارد.

روز گذشته نیز مقام‌های اوکراین اعلام کردند که یک نظامی دیگر روس را در داخل مرزهای خود دستگیر کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز