خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت در اصفهان؛

بیش از ۹۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید مجلسی بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۶۶

همزمان با هفته دولت، ۹۱۴ واحد مسکن مهر شهر جدید مجلسی به بهره‌برداری رسید تا تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در این شهر جدید به دو هزار و ۶۶۴ واحد برسد.

همزمان با بهره‌برداری از این تعداد واحد مسکن مهر، نخستین سالن ورزشی سرپوشیده شهر جدید مجلسی نیز با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان و در زیربنای ۹۸۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید تا ساخت امکانات روبنایی این شهر هم بر روی ریل توسعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، شهر جدید مجلسی در سال ۱۳۶۸ و با هدف جذب سرریز جمعیتی کلانشهر اصفهان و اسکان کارکنان مجموعه‌های صنعتی اطراف در ۱۸ کیلومتری شهر مبارکه پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه شهر مجلسی، برنامه‌هایی همچون اتصال به خط مترو منطقه‌ای اصفهان، تامین آب شرب و فضای سبز برای توسعه پایدار آن، بهره‌مندی از محور ترانزیتی شمال جنوب در سال‌های آینده، این شهر را از بهترین شرایط سکونت برخوردار خواهد کرد.

- ‌ پایان ساخت مسکن مهر مجلسی تا نیمه نخست سال ۹۴

عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور در آیین بهره‌برداری از ۹۱۴ واحد مسکن مهر شهر جدید مجلسی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان نیمه نخست سال آینده همه واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید کشور به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: بر این اساس ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر شهر جدید مجلسی نیز تا نیمه نخست سال آینده به پایان می‌رسند.

یدا… رحمانی با بیان اینکه پروژه‌های بهره‌برداری شده شهر جدید مجلسی در هفته دولت شامل ۱۹۲ واحد مسکن تعاونی‌ساز، ۵۷۱ واحد مسکن سه جانبه و ۱۴۱ واحد مسکن خودمالکی بوده است، افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ واحد دیگر نیز در مراحل پایانی اجرا قرار دارند که بخشی در مهرماه و بخشی دیگر هم در آذرماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین سالن ورزشی سرپوشیده شهر جدید مجلسی اضافه کرد: علاوه بر این سالن ورزشی که در زیربنای ۹۸۰ متر مربع و با اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد ریال ساخته شده، یک مدرسه نیز به بهره‌برداری رسیده که برای تجهیز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته تا در مهرماه پذیرای دانش‌اموزان باشد.

این عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور مجموع اعتبار پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده شهر جدید مجلسی در هفته دولت امسال را ۳۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبار به ساخت مسکن مهر و دو میلیارد تومان نیز به پروژه‌های روبنایی مانند سالن ورزشی و مدرسه اختصاص یافته است.

- ‌ آغاز اجرای متروی مجلسی در آینده نزدیک

رحمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مهمترین پروژه زیربنایی در شهرهای جدید را قطار شهری دانست و گفت: هدف اصلی ایجاد شهرهای جدید این بود که سرریز جمعیت کلانشهرها را به خود جذب کند؛ بنابراین مردم باید بتوانند به ساده‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین روش، از شهرهای جدید به کلانشهرها تردد کنند و بر همین اساس، ساخت مترو برای شهرهای جدید ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون عملیات ساخت قطارشهری پنج شهر جدید در کشور آغاز شده است، افزود: از مجموع این پنج شهر، دو شهر جدید بهارستان و فولادشهر در اصفهان قرار دارند که عملیات اجرایی مترو را آغاز کرده و در مسیر مطلوبی نیز حرکت می‌کنند.

رحمانی درباره متروی شهر جدید مجلسی نیز تصریح کرد: مطالعات ساخت متروی شهر جدید مجلسی انجام گرفته و به کمیسیون ماده ۲۱۵ ارجاع شده تا از لحاظ توجیهات فنی و اقتصادی مورد تایید قرار گیرد؛ که همزمان با تایید این کمیسیون، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ حمل و نقلی نیز آغاز می‌شود تا شهر جدید مجلسی جاذبه های بیشتری برای اسکان پیدا کند.

- ‌ آینده مطلوبی پیش روی شهر مجلسی است

فرماندار مبارکه نیز با اشاره به اینکه شهر جدید مجلسی در آینده نزدیک به یکی از بهترین شهرهای جدید برای اسکان مردم تبدیل خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی این شهر جدید به خوبی در حال انجام است و می‌توان امیدوار بود با ساخت امکانات روبنایی و زیربنایی، جذابیت این شهر هم افزایش یابد.

مهدی سلیمانی با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهر جدید مجلسی افزود: سرمایه‌گذاران باید اطمینان یابند که با سرمایه‌گذاری در این شهر، بازگشت سرمایه سریعی را شاهد خواهند بود و سرمایه‌گذاری آنها با بازده بسیار زیاد نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه شهر جدید مجلسی برای مردمی که علاقمند به زندگی بدون دغدغه و به دور از آلودگی هوا و ترافیک هستند، یک مکان فوق‌العاده خواهد بود، تصریح کرد: در حوزه‌های زیرساختی، فضای سبز بسیار خوبی در شهر جدید مجلسی ایجاد شده و فضاهای تجاری شهر نیز بسیار مناسب است؛ علاوه بر اینکه در سال جاری کلنگ سه مدرسه جدید نیز به زمین خواهد خورد و امکانات لازم برای رفاه از جمله امکانات ورزشی، پارک‌های محلی و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی نیز در اولویت اجرا قرار دارند.

- ‌ راهکارهای ویژه برای حمل و نقل مبارکه

فرماندار شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌های مردم شهر جدید مجلسی، فاصله تا مرکز شهرستان و کمبود امکانات حمل و نقلی است، گفت: در کنار اینکه ساخت قطارشهری مجلسی را با جدیت پیگیری می‌کنیم، نیم‌نگاهی نیز به ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی دیگر داریم تا این مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

وی ادامه داد: مذاکراتی با سازمان اتوبوسرانی شهرداری مبارکه انجام شده تا این سازمان گستره خدمات‌رسانی خود را تا شهر جدید مجلسی افزایش دهد و مشکل حمل و نقل مردم این شهر جدید نیز رفع شود.

- ‌ پیش‌بینی بهره برداری از ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر در مجلسی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر در این شهر پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد واحد مسکن مهر، ۱۷۵۰ واحد در دی‌ماه ۹۱ به بهره‌برداری رسید و امروز هم ۹۱۴ واحد در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن مهر شهر جدید مجلسی تا نیمه نخست سال آینده به پایان خواهد رسید، افزود: مهمترین برنامه شرکت عمران شهر جدید مجلسی، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات شهری همزمان با ساخت مسکن است.

وی با بیان اینکه به ازای هر واحد مسکونی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان برای احداثساختمان های روبنایی نیاز است، ادامه داد: شهر جدید مجلسی به ۷۲ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به ساختمان‌های آموزشی، پارک‌ها و فضای سبز، مراکز بهداشتی و درمانی، مجموعه‌های ورزشی و مجموعه‌های تجاری تجهیز شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی تاکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا سه سال آینده اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها را از محل منابع داخلی شرکت عمران و مشارکت بخش خصوصی تامین کنیم تا مجلسی به یک شهر ایده‌آل برای زندگی تبدیل شود.

- ‌ تلاش ویژه برای افزایش جمعیت شهر جدید مجلسی

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهر جدید مجلسی ۱۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است، گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز زندگی شهری تلاش می‌کنیم جمعیت کنونی شهر جدید مجلسی را افزایش دهیم.

احمدی تاکید کرد: هم‌اکنون دو واحد آموزشی در اراضی مسکن مهر مجلسی به بهره‌برداری رسیده که در سطح استان نمونه است؛ علاوه بر این ساخت ۱۰۴ واحد تجاری نیز به پایان رسیده، یک مسجد نیز در مسکن مهر افتتاح شده و یک پارک چهار هکتاری نیز در مرحله بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی از بهره‌برداری سه پارک محله‌ای تا پاییز امسال خبر داد و افزود: بهره‌برداری از یک باب ساختمان فرهنگی و یک باب مسجد تا پاییز امسال، آغاز ساخت سه واحد آموزشی دیگر، ساخت یک فرهنگسرا در قلب مسکن مهر و ساخت یک استخر سرپوشیده بسیار مجهز نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموع این عوامل و ایجاد امکانات لازم سبب می‌شود تا استقبال مردم برای زندگی در شهر جدید مجلسی افزایش یابد و این شهر به تدریج پویایی و نشاط لازم را به دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز