خبرگزاری کار ایران

مرور سینمای لهستان و کریشتف کیشلوفسکی در خانه هنرمندان

کد خبر : ۱۹۹۴۵۰

نشست سینمای لهستان با بررسی آثار «کریشتف کیشلوفسکی»، فیلم‌ساز مشهور و درگذشته‌ی لهستانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران نشست «سینمای لهستان؛ کریشتف کیشلوفسکی» را ۸ شهریور در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست که با همکاری انجمن دوستی ایران و لهستان و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، خسرو سینایی(نویسنده، کارگردان و مترجم)، جواد فندرسکی(پژوهشگر فلسفه هنر)، مهدی ملک(پژوهشگر سینما)، علیرضا دولتشاهی(لهستان‌شناس و رئیس هیات مدیره انجمن دوستی ایران و لهستان) درباره «سینمای کیشلوفسکی»، «تحلیل اگزیستانسیالیستی شخصیت‌های ده فرمان»، «تفسیر هرمنوتیکی از تریلوژی سه رنگ» و «نیم‌نگاهی به پیدایی سینمای لهستان از ۱۸۹۵ تا ۱۹۳۹» سخنرانی می‌کنند.

در حاشیه این برنامه، بخش‌هایی از فیلم‌های کیشلوفسکی نیز نمایش داده می‌شود.

کریشتف کیشلوفسکی(۱۹۹۶ ۱۹۴۱)، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فقید لهستانی، علاوه بر تعدادی آثار مستند، با ساخت فیلم‌هایی مانند «آبی»، «سفید»، «قرمز»، «زندگی دوگانه ورونیک»، «ده فرمان» و… به یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان عصر حاضر تبدیل شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه، می‌توانند شنبه ۸ شهریور از ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز