خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مسکن در گفتگو با ایلنا:

بانک مسکن از محل فروش مستغلات، افزایش سرمایه ندارد / مردم سال آینده منتظر صندوق پس‌انداز مسکن باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۹۳

تجربه کشورهای دیگر هم نشان داده است که صندوق‌های پس‌انداز مسکن مهم‌ترین و بهترین راهکار برای صاحب خانه شدن افراد است اما این مهم بستگی به مصوبه شورای پول و اعتبار همچنین تامین کسری ۲۰ هزار میلیارد ریالی از محل منابع عمومی دولت دارد.

مدیرعامل بانک مسکن در خصوص افزایش سرمایه بانک مسکن، گفت: بانک مسکن اموال غیر منقول زیادی ندارد که بخواهد افزایش سرمایه خود را از این محل انجام دهد. شاید انتشار اوراق بهادار مبتنی بر تسهیلات رهنی بهتر از هر روش دیگری بتواند به افزایش سرمایه این بانک کمک کند.

محمد هاشم بت شکن، مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش سرمایه بانک مسکن از محل فروش املاک و مستغلات بانک، گفت: بانک مسکن جز بانک‌های است که اموال غیر منقول زیادی ندارد که بخواهد افزایش سرمایه خود را از این محل انجام دهد. شاید انتشار اوراق بهادار مبتنی بر تسهیلات رهنی بهتر از هر روش دیگری بتواند به افزایش سرمایه این بانک کمک کند.

وی در پاسخ به این سئوال که طرح راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن چه میزان به خانه دار شدن مردم می‌تواند کمک کند؟، گفت: تجربه دنیا هم نشان داده است که صندوق‌های پس‌انداز مسکن مهم‌ترین و بهترین راهکار برای صاحب خانه شدن افراد است.
بت شکن در خصوص زمان راه اندازی این صندوق‌ها نیز اظهارداشت: این مهم بستگی به مصوبه شورای پول و اعتبار و همچنین تامین کسری ۲۰ هزار میلیارد ریالی از محل منابع عمومی دولت دارد.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: البته باید به این نکته اشاره کرد که پیش‌بینی‌ها بر این است که صندوق‌های پس‌انداز مسکن در سال آینده راه اندازی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز