خبرگزاری کار ایران

با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت؛

کارگاه یک روزه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۳۶

گیلان هم اکنون رتبه نخست کشور در بهبود فضای کسب و کار را بر اساس آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کسب کرده است.

در این کارگاه آموزش یکروزه که ابراهیم مداحی، رئیس دبیرخانه دائمی اقتصاد مقاومتی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین مظفر عضو مجمع جمعی از نخبگان و مدیران حضوردارند و اهداف و برنامه‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوهٔ مجریه و نهادهای حاکمیتی در جهت اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب، ساختار و مؤلفه‌های اقتصادمقاومتی وتبیین الزامات و راهکارهای این سیاست بحثو تبادل نظرمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف آغاز شده، بیان کرد: گیلان هم اکنون رتبه نخست کشور در بهبود فضای کسب و کار را بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کسب کرده است.

محمد علی نجفی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد درون زا و اقتصاد مردم نهاد و مبتنی بر حرکت در استفاده از فناوری روز خواند و افزود: اقتصادمقاومتی، اقتصادی عدالت محور برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و محکم سازی پایه‌های اقتصاد است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: هم اکنون با بهره گیری از فرصت تحریم‌های غرب علیه روسیه، صادرات محصولاتمان به ویژه محصولات غذایی به کشورهای همسود(CIS) از جمله ترکمنستان، داغستان و آذربایجان را آغاز کرده‌ایم.

وی منطقه آزاد انزلی را از دیگر ظرفیت‌های بی‌بدیل گیلان ذکر و اضافه کرد: با تکمیل آزادراه قزوین - رشت و احداثخط ریلی رشت - انزلی و آستارا، مسیر کریدور شمال - جنوب راه اندازی می‌شود که همین امر، زمینه ساز تحول اقتصادی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز