خبرگزاری کار ایران

ملی‌پوشان والیبال فراتر از انتظارند؛

محمدی‌راد: خستگی و مصدومیت‌ها اجازه نمی‌داد والیبالیست‌ها خوب تمرین کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۹۵

تیم اصلا تفاوتی با گذشته نکرده و در روزهای آینده وضعیت بهتری نیز خواهد داشت. مربی تیم ملی دلش می‌خواهد ملی‌پوشان ایران با گرفتن امتیاز از آمریکا یا ایتالیا کار راحت‌تری در دور دوم داشته باشند.

مربی تیم ملی والبیال با ابراز رضایت از میزان آمادگی ملی‌پوشان گفت: بازیکنان ایران فراتر از انتظار کادر فنی در تمرینات حاضر شدند.

به گزارش ایلنا، رحمان محمدی‌راد با دیدن دوجلسه تمرین بازیکنان حالا خیلی امیدوار به آنان شده است. به نظر او تیم اصلا تفاوتی با گذشته نکرده و در روزهای آینده وضعیت بهتری نیز خواهد داشت. مربی تیم ملی دلش می‌خواهد ملی‌پوشان ایران با گرفتن امتیاز از آمریکا یا ایتالیا کار راحت‌تری در دور دوم داشته باشند.

گفت‌گوی محمدی‌راد را در ادامه بخوانید:

*شرایط آمادگی تیم را چطور می بینید؟
بچه ها فراتر از توقع من کار کردند. هم در تمرین صبح و هم بعد از ظهر خیلی خوب بودند. خیلی خوشحالم بازیکنان باتجربه‌ای داریم که شرایط را خوب درک می‌کنند. یعنی خستگی و مصدومیت‌شان را در اولویت‌بعدی قرار دادند و با همه توان تمرین کردند. به ویژه تمرین بعدازظهر دیروز که کار ۶ به ۶ بود فوق‌العاده بودند.

*انگار بازیکنان نسبت به تمرین تهران خیلی متفاوت شده‌اند؟
ما بازیکنان بزرگی داریم. به هر حال، در این سال‌ها بارها در این سطح بالای دنیا بازی‌کردن تجربه آنها را زیاد کرده، با تجربه‌ها به خوبی تیم را هدایت می‌کنند و کنارشان جوانان هم خیلی باانگیزه بودند. من خیلی راضی بودم. شخصا از اینکه آنها این‌قدر خوب و با انگیزه تمرین می‌کنند خوشحال بودم. خستگی و مصدومیت‌ها مدتی بود و اجازه نمی‌داد آنها خوب تمرین کنند. همین مساله باعثشده بود تا خودشان شرایط ذهنی خوبی نداشته باشند و فکر می‌کردند شرایط متفاوتی با گذشته دارند، اما تمرین امروز آنها نشان دادخیلی خوب بودند.

*یعنی وضعیت آنها حالا نسبت به قبل از اعزام به امریکا آنقدر تغییر کرده بود که به چشم می‌آمد؟
بچه‌ها در تمرین امروز نسبت به قبل خیلی متفاوت بودند. اصلا قابل مقایسه نبودند. اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم. البته که ما دوباره تغییر آب و هوا، خستگی و مصدومیت هم داشتیم، ولی به نظرم بازیکنان از نظر ذهنی خیلی بهتر بودند. آن تجربه، حرفه‌ای بودن این شرایط را رقم زد.

* تغییر شرایط که می‌گویید، حتی در مقایسه با قبل از رفتن تیم به امریکا هم محسوب می‌شود؟
امروز روز اول است، شاید حالا برای نتیجه‌گیری زود باشد، اما ما فردا و پس فردا را هم داریم. فکر می‌کنم حساسیت بازی‌ها کار خودش را کرد. انگیزه درونی بچه‌ها به بهترین شکل نمود پیدا کند. من قبلا هم گفته بودم نزدیک مسابقات حال و هوای تیم تغییر می‌کند. من خیلی خوشحالم امروز از تمرین. همه بچه‌ها خیلی خوب تلاش کردند.

*ایران دو بازی تدارکاتی با استرالیا دارد، از این بازی چه چیزی می‌خواهید؟
بازی با استرالیا قبل از بازی‌های سختی که داریم، می‌تواند مرور تاکتیک‌های خیلی سخت برای بازیکنان باشد برای تیم ایران. چراکه تیم ما چند باری با تیم استرالیا بازی کرده، اما رسمی نبوده، اما دوستانه‌ها هم شرایطی بوده که از آن بازی‌ها هم سود ببریم. فکر می‌کنم این بازی هم زمان خوبی باشد، البته می‌توانستیم تیم‌های سخت‌تری هم انتخاب کنیم که از قبل انتخاب کرده بودیم که به هر نحوی بازی با برزیل و بلغارستان انجام نشد، اما این بازی می‌تواند علاوه بر مرور تاکتیک درباره جابجایی‌های مدنظر سرمربی را انجام دهیم و حتی قبل از بازی‌های سخت می‌تواند کمک کند.

* از نتیجه بازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان چه پیش‌بینی می‌کنید؟
نمی‌توانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه، چراکه گروه قرعه‌کشی شده و ما هم هیچ نقشی در تعیین آن نداشتیم. ایران دور مقدماتی مسابقه‌ها جهانی را با بازی‌های سخت استارت می‌زند و کم‌کم با بازی‌های راحت‌تر تمام می‌کند. من خیلی امیدوارم بتوانیم از دو بازی جلوی ایتالیا و امریکا در بازی اول و دوم مقدماتی یک امتیاز بگیریم که در دور دوم به ما کمک کند. شاید در دور اول نه، اما در دور دوم آن امتیازی از یکی از دو تیم بگیریم، خیلی اهمیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز