خبرگزاری کار ایران

خالق شهر موش‌های یک در گفتگو با ایلنا:

شهر موش‌های ۲ کپی‌رایت را رعایت نکرده / مدیر سابق فارابی باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۹۱

کارگردان شهر موش‌های یک در نامه‌ای خواستار برخورد با عوامل سازنده شهر موش‌های ۲ شد / طالبی: برای ساخت این فیلم حتی یک تلفن به من نزدند. اگر قرار بود قسمت ۲ را بسازم؛ قطعا از گروهی استفاده می‌کردم که قسمت اول را با آنها پیش برده بودم.

محمدعلی طالبی(کارگردان شهرموش‌های یک) طی نامه‌ای خواستار برخورد با عوامل سازنده شهر موش‌های ۲ شد.

کارگردان شهر موش‌های یک منتظر است که حق و حقوقش توسط خانه سینما پیگیری شود و امیدوار است میرعلایی(مدیر سابق بنیاد سینمایی فارابی) برای واگذاری حق و حقوق فیلم به تیم منیژه حکمت بدون اطلاع به سرمایه‌گذاران قبلی؛ جواب مناسبی داشته باشد.

طالبی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره ساخت سری دوم این فیلم سینمایی محبوب گفت: شخصا بسیار علاقمند بودم با همان گروهی که در زمان جنگ فیلم را ساختیم؛ بازهم این فیلم را بسازیم اما این اتفاق میسر نشد.

او ادامه می‌دهد: من هنوز شهر موش‌ها ۲ را ندیده‌ام و نمی‌خواهم قضاوتی کنم اما اگر قرار بود قسمت ۲ آنرا بسازم؛ قطعا از گروهی استفاده می‌کردم که قسمت اول را با آنها پیش برده بودم. کسانی مانند ایرج طهماسب، حمید جبلی، فریبا جدی‌کار، عادل بزدوده، حسن حسن‌دوست و دیگران که همگی حالا در زمینه‌ی سینمای کودک استاد هستند.

کارگردان چکمه درباره رعایت کپی رایت کار و کسب اجازه از کارگردان و سرمایه‌گذار اصلی برای ساخت شهر موش‌های ۲ اظهار کرد: حتی برای ساخت این فیلم یک تلفن به من نزدند. به نظر من ابتدایی‌ترین اتفاق حرفه‌ای این بود که ما را در جریان ساخت این فیلم سینمایی قرار می‌دادند که این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: قسمت‌هایی از موسیقی شهر موش‌های یک نیز در ساخته‌ی جدید دوستان دیده می‌شود. به نظر ابتدایی‌ترین فیلمسازان می‌دانند که این مسئله مستقیم به کپی‌رایتی مربوط می‌شود که همه‌ی ما فقط بلد هستیم درباره آن ساعت‌ها سخنرانی کنیم اما به مرحله‌ی عمل که می‌رسد؛ جا می‌زنیم.

کارگردان " کیسه برنج " درباره روند فیلمسازی‌اش گفت: از آثار من پیداست که روند فیلمسازی خاصی را دنبال می‌کنم و به آن اعتقاد دارم اما این مسئله منافاتی ندارد با اینکه با این هزینه‌ی گزاف نمی‌توانستم شهر موش‌های ۲ را با همان گروه قبلی بسازم که به نظرم حالا می‌توانست سرنوشت کاملا متفاوتی داشته باشد.

این کارگردان اضافه کرد: ما شهر موش‌ها را در زمان جنگ با امکانات جنگ ساختیم. چیزی که منجر به خروجی در آن سالها شد؛ عشق و علاقه و از همه مهمتر اعتقادی بود که همه‌ی تیم برای به ثمر رساندن این پروژه داشتند.

او گفت: از نظر حقوقی؛ من و آقای علیقلی در پروژه شهر موش‌ها شریک بودیم و باید برای ساخت آن؛ سراغ ما می‌آمدند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

شهر موش‌های ۲ به کارگردانی مرضیه برومند با هزینه‌ای نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان ساخته شده و از چهارشنبه(۵ شهریور) در سینماهای ایران اکران شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز