خبرگزاری کار ایران

انتقال زائران حج تمتع فرودگاه امام(ره) از مساجد صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۴۳

عملیات انتقال زائران حج تمتع با اعزام ۲۱ هزار زائر شش استان تهران، قم، لرستان، سمنان، البرز و قزوین صورت انجام می‌شود.

انتقال زائران حج تمتع فرودگاه امام(ره) از مساجد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افزود: برای جلوگیری از ترافیک در انتقال زائران حج تمتع از فرودگاه امام(ره)، زائران بدون حضور بدرقه‌کنندگان، از مساجد به فرودگاه منتقل می‌شوند.

سعید چلندری تصریح کرد: با هماهنگی سازمان حج و زیارت مقرر شده که مراسم خداحافظی با زائران در مساجد انجام و عملیات انتقال زائران به فرودگاه از طریق اتوبوس صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بار زائران نیز ۲۴ ساعت پس از بازگشت ار طریق پست برای آنان ارسال می‌شود.

چلندری با اعلام آمادگی فرودگاه‌ امام‌خمینی(ره) در پذیرایی از زائران خانه خدا گفت: سالن حج این فرودگاه که مراحل پایانی آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارد، در مساحتی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در سه طبقه آماده خدمت‌رسانی به زائران سرزمین الهی است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: طبقه زیرین این سالن در مساحت ۸۰۰ مترمربع برای استراحت و نماز اختصاص داده شده و دو طبقه دیگر نیز شامل سالن انتظار، چک و بازرسی و توجیه زائران از سوی پلیس است.

به گفته چلندری بهره‌برداری از این سالن که روی بلوار فرودگاه و در ارتفاع هشت متری واقع شده، شنبه هشتم شهریور ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

۴۶ چشمه بهداشتی در محوطه مستقبلین، ۲۴ چشمه بهداشتی در ورودی و خروجی سالن، نصب ۷۰ دستگاه نمایشگر، نصب ۱۰ گیت چک و بازرسی سپاه و پلیس، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از جمله امکاناتی است که در این سالن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: عملیات انتقال زائران حج تمتع با اعزام ۲۱ هزار زائر شش استان تهران، قم، لرستان، سمنان، البرز و قزوین صورت انجام می‌شود.

عملیات انتقال زائران حج تمتع از ۱۴ شهریور ماه آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز