خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی قطعات خودرو خبر داد:

افزایش ۳۰ هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۳۶

بر اساس آمارها از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۳۰ هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی خودرو جذب شده‌اند و در این حوزه افزایش اشتغال داشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی قطعات خودرو گفت: ۳۰ هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی جذب شدند.

آرش محبی نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های تخصصی قطعات خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سال ۹۲ بدترین سال برای صنعت خودرو در کشور بود اما با توجه به شاخص‌های تولید و صادرات در ۵ ماه ابتدای سال ۹۳ در می‌یابیم که با برنامه‌ریزی دقیقی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت مشکلات رو به بهبود است.

وی افزود: از زمانی که طرح احیای صنعت خودرو به انجمن‌ها و NGO ها اعلام شد با کاری فشرده عوامل بازدارنده شناسایی و برای هر کدام از آنها کارگروهی تشکیل شد.

محبی‌نژاد افزود: خوشبختانه تولید خودرو طی ۵ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته۷۵ درصد افزایش داشته است.

محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۳۰ هزار نیروی جدید در صنعت قطعه سازی جذب شده‌اند و در این حوزه افزایش اشتغال داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: هر چند شاخص‌های زیان هنوز به سوددهی نرسیده‌اند اما با افزایش حجم تولید می‌توان حجم سر بار را کاهش داد و به سوددهی نزدیک شد.

وی در ادامه با اشاره به میزان واردات خودرو طی چهار ماه گذشته افزود: در این مدت واردات خودرو دو برابر شده است اما اکثر واردات خودرو ثبت سفارش‌هایی بودند که در سال ۹۲ صورت گرفته بود و در سال ۹۳ وارد کشور شدند.

وی افزود: سیاست‌های دولت تدبیر و امید می‌تواند عوامل مختلفی را که باعثبحران و زمین‌گیر شدن صنعت خودرو شده بود را شناسایی و سامان‌ بخشد و مطمئنا به زودی شاهد بازگشت روزهای آرمانی برای این صنعت خواهیم بود.

دبیر شورای هماهنگی انجمن های تخصصی قطعات خودرو در خاتمه گفت: امیدوارم اشتیاق و علاقه‌ای که برای برنامه‌ ریزی‌ها در این حوزه وجود دارد با جدیت دنبال شود و همانند سایر برنامه‌‌‌‌ها در نیمه راه رها نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز