خبرگزاری کار ایران

جریمه ثبت ولادت و فوت بعد از مهلت قانونی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۱۶

برای افرادی که خارج از مهلت های قانونی مقرر، وقایع ولادت و وفات خود را اعلام می‌کنند، هزینه مازاد تعیین شده است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: جریمه ثبت ولادت و فوت بعد از مهلت قانونی تا یک ماه یکصد هزار ریال، یک تا سه ماه ۱۵۰ هزار ریال، سه تا شش ماه ۲۵۰ هزار ریال و شش ماه و بعد از آن ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، «محسن کرمی» در چهارمین جلسه ستاد کشوری طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی افزود: برای افرادی که خارج از مهلت های قانونی مقرر، وقایع ولادت و وفات خود را اعلام می‌کنند، هزینه مازاد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در قانون ثبت، ولادت باید در مهلت ۱۰ روزه پس از واقعه صورت گیرد، ادامه داد: ۹۷.۵ درصد از ولادت‌های کل کشور در مهلت قانونی ثبت می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه استان‌هایی هستند که ۹۹.۹ درصد ولادت در آنها در مهلت قانونی ثبت شده است، افزود: با برگزاری جلسات مدون و شناسایی مشکلات پیشرو در این زمینه و الگوبرداری از استان های موفق و تعمیم آن به سایر استان‌ها، درصدد رساندن این آمار به بالای ۹۸ درصد در کل کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در این ستاد پنج عامل ولادت، وفات، فوت، ازدواج و مهاجرت دنبال می‌شود، تاکید کرد: ثبت مهاجرت کاربردهای زیادی به ویژه در موضوع انتخابات بویژه انتخابات شهر و روستا دارد.

معاون امور اسناد هویتی، بحثفرهنگسازی در جامعه و کمک گرفتن از اصحاب رسانه در خصوص ترغیب مردم به ثبت در مهلت قانونی را از جمله مهمترین فعالیت‌هایی عنوان کرد که باید در این زمینه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز