خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

كارگران کاشی سمند چهار ماه حقوق دریافت نكرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۹

ما در گذشته مواد اولیه پلاستیک مورد نیاز خود را به قیمت ۱۴۰۰ تومان خریداری می‌کردیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته به ۶۰۰۰ هزار تومان رسیده است/ قبل از اجرای طرح حذف یارانه‌ها، این کارخانه حدود ۳۵ میلیون تومان بابت حاملهای انرژی خود پرداخت می‌کرد و هم اکنون این رقم به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان اعلام کرد: کارگران کاشی سمند سمنان بیش از ۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

حبیب الله محقق در این باره به ایلنا گفت: کارگران بخش‌های سورت، فنی، تهیه لعاب، پرس، خط لعاب، بارگیری، تولید، کوره، کنترل کیفیت و بسته بندی کارخانه كاشی سمند که در مجموع بیش از ۲۰۰ نفر هستند، از ۴ ماه گذشته تا امروز حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.
او با بیان اینکه هشت ماه از بیمه این کارگران پرداخت نشده است تصریح کرد: نیمی از عیدی و پاداش سال ۹۰ این کارگران نیز پرداخت نشده است.
محقق با انتقاد از مسئولان این کارخانه به سبب ایجاد جو نارضایتی بین کارگران اظهار داشت: طبق گفته کارگران، این کارخانه  مشکلی در روند تولید و فروش محصولات خود ندارد این در حالی است که این کارخانه به بهانه‌های متعدد در پرداخت بدهی‌های خود به کارگران و سایر طلبکاران از جمله بدهی میلیاردی خود به تامین اجتماعی سر باز می‌زند.

حذف یارانه‌های بخش تولید عامل مشکلات كارفرما و كارگران

مدیر عامل کارخانه سمند کاشی در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، این مشكل را بدلیل كمبود نقدینگی حاصل از حذف یارانه‌های بخش تولید دانست و گفت: کارخانه سمند کاشی به ظن وجود مشکلات اقتصادی که در سراسر کشور فراگیر شده است سعی کرده است با ادامه تولید اشتغال کارگران خود را حفظ کند.

او گفت: با افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت مواد اولیه همچنان مسئولان این کارخانه تلاش کرده‌اند اشتغال کارگران خود را حفظ کرده وفقط در برخی موارد به ناچار حقوق کارگران خود را با تاخیر می پردازند.
این کارفرما با بیان اینکه مشکلات بیمه‌ای این کارگران تا حدودی حل شده است تصریح کرد: مسئولان اداری و مالی این کارخانه علاوه بر اینکه همه کارگران را بیمه تکمیلی درمان کرده اند با دادن چک به  سازمان تامین اجتماعی تا حدودی مشکلات بیمه درمانی کارگران را با تمدید دفترچه‌ها حل و فصل کرده‌اند.
او با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز باعث افزایش بسیاری از هزینه‌های تولید شده است، افزود: ما در گذشته مواد اولیه پلاستیک مورد نیاز خود را به قیمت ۱۴۰۰ تومان خریداری می‌کردیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته به ۶۰۰۰ هزار تومان رسیده است و همچنین قیمت لعاب روی کاشی نیز از ۲۵۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

او در ادامه اضافه کرد: حذف یارانه‌های بخش تولید مشکلات زیادی را در تامین و پرداخت حقوق در این واحد تولیدی به وجود آورده است به طوری که قبل از اجرای طرح حذف یارانه‌ها، این کارخانه حدود ۳۵ میلیون تومان بابت حاملهای انرژی خود پرداخت می‌کرد و هم اکنون این رقم (بعد از اجرای این طرح) به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است این درحالیست که ما هیچ گونه تغییری در قیمت محصولات خود نداده‌ایم و کماکان به دلیل عرضه زیاد و تنوع محصولات تولیدکنندگان رغیب در بازار ناچاریم قیمت محصولات خود را بدون افزایش قیمت وارد بازار فروش کنیم.
او در خاتمه با اشاره به ۲۱۰ کارگر قرار دادی این کارخانه گفت: تلاش شده است اشتغال۲۱۰ کارگر این کارخانه حفظ شود وفقط تعداد ۸ نفر از کارگرانی که سعی داشتند در روند تولید و اشتغال سایر کارگران اختلال ایجاد کنند را از کارخانه اخراج کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز