خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد مبارکه؛

کاهش تولید در فولاد مبارکه، آسیب جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۳۶

در حال حاضرفولاد مبارکه برای بیش از یک‌هزار کارخانه ماشین آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه و مواد مصرفی تولید می‌کند که اگر در تولید این شرکت خللی وارد شود، آسیب جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در آیین افتتاح پروژه‌های توسعه این شرکت که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه کاهش تولید در شرکت فولاد مبارکه آسیب جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار کارخانه از محصولات این شرکت بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهرام سبحانی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه، ماشین آلات و قطعات یدکی، مواد اولیه و مواد مصرفی این تعداد شرکت را تولید می‌کند، افزود: تولیدات فولاد مبارکه در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، هشت درصد افزایش یافت و ۱۰۳ درصد برنامه‌های شرکت تحقق یافت.

وی با تاکید بر اینکه سهم تولید فولاد خام این شرکت تا سال ۹۲،۵۰. ۱ درصد تولید کشور است ادامه داد: برنامه این شرکت این است تا سال ۹۳ سهم ۵۰.۷ درصدی را کسب کند.

سبحانی، با اشاره به اینکه بیشتر قطعات این شرکت، توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود، تصریح کرد: این شرکت با تولید حدود شش میلیون تن فولاد خام از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از ورق فولادی مورد نیاز کشور را برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه سازی، فلزی سبک، فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته بندی و لوازم خانگی و الکتریکی و لوله و پروفایل توسط شرکت فولاد مبارکه تامین می‌شود گفت: محصولات این شرکت شامل کلاف و ورقهای سرد و گرم، کلافهای اسیدشویی شده، کلاف نوار باریک و تختال است.

مدیرذ عامل فولاد مبارکه ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با برخورداری از آخرین دستاوردهای فنآوری مدرن صنعت تولید فولاد، بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و مجرب، محصولات تولیدی خود را به روش مشتری محوری(سفارش مشتری) به بازارهای داخل و خارج عرضه می‌کند.

وی گفت: محصولات این شرکت به ۳۰ کشور جهان در اروپا، آمریکای شمالی، خاور دور، آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی همچنین به این موضوع اشاره داشت که محدودیت‌های آب، برق و گاز در میزان تولید فولاد تاثیرگذار است ودر صورت کاهش تولید ورق مورد نیاز خودروسازان تامین نمی‌شود.

وی مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته را ۲۹ میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: از سال ۷۰ تا سال ۹۲ مصرف آب ۶۶ درصد کاهش یافته است.

طرح‌های افتتاح شده در فولاد مبارکه توسط وزرای کابینه روحانی شامل پروژه مگامدول، تصفیه خانهٔ پساب صنعتی و بهداشتی فولاد سازی، پروژه توسعه و بهینه سازی پست ۳۳/۴۰۰ کیلوولت، تصفیه خانه‌های آب صنعتی و آشامیدنی و پروژه دریاچه مصنوعی فولاد سازی نورد پیوسته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز