خبرگزاری کار ایران

متوسط P / E بازار به ۵.۶ مرتبه رسید؛

معرفی پر بازده ترین صنایع بورسی در مردادماه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۷۱

گروه انتشار و چاپ با ۶۰ درصد بازدهی پر بازده ترین صنعت بورسی در ماه گذشته بود، گروه ابزار پزشکی با ۲۴ درصد بازدهی، محصولات کاغذی با ۲۰.۵ درصد و کانی های غیر فلزی با ۲۰ درصد رشد در رتبه های بعدی ایستادند.

آمار معاملات بورس اوراق بهادار تهران در مردادماه ۹۳ نشان می دهد که ۲۰ صنعت در ماه گذشته با رشد روبرو شدند.

به گزارش ایلنا، گروه انتشار و چاپ با ۶۰ درصد بازدهی پر بازده ترین صنعت بورسی در ماه گذشته بود، گروه ابزار پزشکی با ۲۴ درصد بازدهی، محصولات کاغذی با ۲۰.۵ درصد و کانی های غیر فلزی با ۲۰ درصد رشد در رتبه های بعدی ایستادند.

خدمات فنی مهندسی با ۱۲ درصد، حمل و نقل با ۱۱ درصد، محصولات چوبی ۹.۴ درصد، بیمه ۹ درصد، استخراج نفت و گاز ۸.۷ درصد و استخراج ذغال سنگ ۶ بیشترین بازدهی را در ماه گذشته داشتند.

در مقابل صنعت خودرو با ۸.۷، سایر واسطه گری مالی با ۶.۷، بانک با ۶.۱، سیمان ۵.۷ و کاشی سرامیک با ۵.۷ بیشترین کاهش را داشتند.

طی ۱۹ روز کاری مرداد ۹۳، ارزش معاملات در مقایسه با تیرماه ۹۳،۰. ۵ درصد کاهش یافت و از ۳۱۴۴۲ به ۳۱۲۸۴ میلیارد ریال رسید و حجم سهام معامله شده معادل بیش از یک درصد کاهش یافت.

براساس این گزارش، از ابتدای سال متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات به ترتیب برابر با ۶۵۱ میلیون سهم و ۳۰۳۳ میلیارد ریال بوده است.

در مرداد ۹۳، دفعات معاملات برابر با(۱۱) درصد در مقایسه با تیر۹۳ کاهش یافت و از ۹۶۸ هزار دفعه به ۸۶۵ هزار دفعه رسید.

ارزش بازار در پایان مرداد ۹۳ در مقایسه با تیر ۹۳ به میزان ۸۵۶۱۴ میلیارد ریال برابر با ۲.۵ درصد کاهش یافت و از ۳۴۸۴۲۸۸ میلیارد ریال به ۳۳۹۸۶۷۴ میلیارد ریال رسید.

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۸۰۸۲ میلیارد ریال و معادل ۶۰ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۷۳۹۷ میلیارد ریال و در حدود ۵۸ درصد از کل فروش ها بود. براین اساس دراین ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۶۸۵ میلیارد ریال مثبت شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۳۹ و ۴۱ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

بر اساس این گزارش، ضریب قیمت به درآمد(P / E) بازار در پایان مرداد ماه ۹۳ برابر با ۵.۶۰ مرتبه بوده است. پیش بینی سود و زیان خالص شرکت ها در پایان مرداد ماه به ۵۸۸۱۲۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به ابتدای سال در حدود ۱۲.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز