خبرگزاری کار ایران

وعده‌های مدیرعامل در جمع خانواده‌های کارگران بازداشتی معدن بافق / تجمع به مقابل فرمانداری منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۲۷

به دنبال این تجمع، بعد از ظهر امروز «عسگری» مدیرعامل معدن با حضور در جمع تجمع کنندگان قول داد که با اعلام رضایت امکان آزادی کارگران بازداشت شده و سایر کارگرانی که هم اکنون با شکایت کارفرما تحت پیگیرد نیروی انتظامی هستند را فراهم خواهد ساخت.

در پی تجمع صبح امروز کارگران و خانواده‌های کارگران بازداشت شده معدن بافق در مقابل دفتر مدیرعامل؛ مدیرعامل این معدن بعد از ظهر امروز با حضور در جمع معترضین وعده داد که با اعلام رضایت امکان منع تعقیب و آزادی همه کارگران بازداشت شده و تحت پیگرد قرار گرفته این واحد معدنی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران معدن سنگ آهن بافق که امروز در جمع متحصنین حضور داشت به ایلنا گفت: پس از اینکه صبح امروز پنج کارگر دیگر این واحد معدنی بازداشت شدند، کارگران و خانواده‌های بازداشت شدگان در مقابل ساختمان اداری معدن تجمع کردند.

وی افزود: به دنبال این تجمع، بعد از ظهر امروز «عسگری» مدیرعامل معدن با حضور در جمع تجمع کنندگان قول داد که با اعلام رضایت امکان آزادی کارگران بازداشت شده و سایر کارگرانی که هم اکنون با شکایت کارفرما تحت پیگیرد نیروی انتظامی هستند را فراهم خواهد ساخت.

وی با یادآوری اینکه از روز سه‌شنبه تا کنون هفت نفر از ۱۸ کارگر معدنچی که با شکایت کارفرمای معدن بافق بازداشت شده‌اند و پلیس به دنبال سایر معترضین است، گفت: اظهارات امروز مدیرعامل از آن جهت قابل تأمل است که وی پیش‌تر با انکار نقش خود در تهیه این فهرست ۱۸نفره؛ گفته بود که کارگران مورد بحثبا شکایت اعضای هیات مدیره تحت تعقیب نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند.

به گفته این کارگر پس از این اظهارات، مدیرعامل بعداظهر امروز همراه با ماموران نیروی انتظامی محل کار خود را به مقصد فرمانداریبافق ترک کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خانواده‌های کارگران بازداشت شده نیز در مقابل ساختمان فرمانداری حاضر شده‌اند، افزود: کارگران و خانواده‌های بازداشت شدگان انتظار دارند که طبق وعده مدیرعامل معدن سنگ آهن بافق، زمینه آزادی و منع تعقیب تمامی کارگرانی که تحت پیگرد قرار دارند فراهم شوند.

وی در عین حال از ادامه اعتراض آرام کارگران معدن بافق خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز