خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار اعلام کرد:

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در فقر شدید به سر می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۲۰

«در مقایسه با سال ۲۰۰۱، تعداد کارگران با درآمد ۱/۲۵ دلار در روز تا ۲۰۱۱ به تعداد ۲۹۴ میلیون نفر کاهش یافته که این پیشرفت در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین بیشتر است.»

سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود با تاکید بر اینکه در طول ۱۰ سال تعداد افراد با درآمد روزانه تا ۱/۲۵ دلار ۲۹۴ میلیون نفر کاهش یافته است اعلام کرد: با این حال، ۱/۲ میلیارد نفر هنوز هم در فقر شدید به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا، سازمان جهانی کار در این گزارش درباره اهداف توسعه هزاره و چشم انداز این سازمان اعلام کرد: در مقایسه با سال ۲۰۰۱، تعداد کارگران با درآمد ۱/۲۵ دلار در روز تا ۲۰۱۱ به تعداد ۲۹۴ میلیون نفر کاهش یافته که این پیشرفت در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین بیشتر است.

در عین حال، ۱/۲ میلیارد نفر هنوز در فقر شدید در سراسر جهان زندگی می‌کنند و تعداد افرادی که کمتر از ۲ دلار در روز درآمد دارند ۲/۴ میلیارد نفر است. بنابراین حرکت به سوی ریشه کنی فقر، به عنوان یک اولویت برای سازمان ملل باقی مانده که دستیابی به آن نیازمند تلاش برای دستیابی به ثبات، رشد اقتصادی فراگیر و رونق در بازار کار است.

بر پایه این گزارش،بحران مالی و رکود بزرگ پس از آن باعثاختلال در رشد کشور‌ها شده که دلیلی بر باقی ماندن بیش از ۲۰۰ میلیون نفر بیکار شده که ۷۵ میلیون نفر از آن‌ها جوانان هستند.با رشد جمعیت در سن کار جهان، ۶۷۰ میلیون شغل جدید در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ مورد نیاز است.

سازمان جهانی کار معتقد است در اوج بحران مالی جهانی، نمایندگان دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران عضو سازمان بین المللی کار به منظور گسترش مشاغل موافقت کردند.

ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن پرداخته شود. در حال حاضر، نرخ بیکاری زنان همراه با نابرابری دستمزد در اقتصادهای غیررسمی که از حمایت اجتماعی ناکافی برخوردارند، بیشتر است.

در سال ۲۰۱۰ سازمان بین المللی کار طرحی را درباره برابری جنسیتی پایه ریزی کرد که تا سال ۲۰۱۵ باید به انجام برسد. ILO معتقد است که شغل مناسب، معقول و سازنده برای رفاه افراد و خانواده‌ها باید ایجاد شود.

گزارش امسال سازمان بین المللی کار نشان داد که استانداردهای زندگی در اقتصادهای در حال ظهور و توسعه رو به بهبود است. همچنین دستیابی به مشاغلی با احترام به محیط زیست نیز مورد تاکید قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز