خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در نشست خبری اعلام کرد:

گردشگری و کشاورزی، مهم ترین محورهای توسعه استان / ۸۳ میلیون یورو به ذغال سنگ البرز مرکزی تخصیص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۴۵

مهارآبهای سطحی و تامین آب مورد نیاز، یکی از مهم ترین نیازهای اولیه کشاورزی است. / احیای شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی یکی از آرزوهای دیرین مردم شهرستان سوادکوه است که امیدواریم در این دولت محقق شود.

استاندار مازندران گفت: در مدت یکسال گذشته موفق شدیم وفاق و همدلی مطلوبی در استان ایجاد کنیم که بسیار برای توسعه موثر است.
به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه خوشبختانه امروز هیچ تعارض و اختلافی در استان وجود ندارد، بیان داشت: یکی از توفیقات مهم بنده در طی یک سال گذشته، هماهنگی مطلوبی است که امروز بین همه افراد، گروه ها و نخبگان استان ایجاد شده است.
وی افزود: خوشبختانه تیم مدیریت استان نیاز به کارهای سیاسی و حاشیه ای ندارد و همه به کار اصلی و تخصصی خود مشغولند.
فلاح با اشاره به افزایش ضریب بودجه سال ۹۳ استان، تصریح کرد: علاوه بر بودجه مصوب استان، به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در همه بخش ها هستیم.

* اعتدال را در تغیر و تحولات رعایت کردیم
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: پس از تغییر دولت، تغییرات مدیریتی در سطح استان ها طبیعی بود اما عملکرد ما در این یک سال نشان می دهد که بر طبق شعار اعتدال عمل نمودیم و از همه ظرفیت ها استفاده کردیم.
ربیع فلاح اذعان داشت: جناح های سیاسی همیشه وجود داشته و دارند، هنر مدیریتی این است که بتوانیم از نیروی انسانی توانمند در همه جناح ها استفاده کنیم.
وی افزود: دولت اعتدال به لحاظ اینکه به توسعه همه جانبه اعتقاد دارد، توسعه نیروی انسانی را هم بنای کار خود قرار داده است.
استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات استان در حوزه آبخیزداری بیان داشت: یکی از کارهای مهم ما این بود که می بایست طرح مدیریت جامع در این حوزه را آماده می کردیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه این طرح آماده شده و اعتباری بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که طی ۳ یا ۴ سال باید مدیریت شود.

* محور سوادکوه تا پایان سال به اتمام می رسد
فلاح درخصوص راه های مواصلاتی استان بیان نمود: با تمهیدات صورت گرفته و اعتبار تامین شده، محور سوادکوه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و محور هراز هم تا سال آینده باید به اتمام برسد.
وی هم چنین از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان(۸۳ میلیون یورو) برای کارخانه ذغال سنگ البرز مرکزی خبر داد و گفت: احیای این شرکت یکی از آرزوهای دیرین مردم شهرستان سوادکوه است که امیدواریم در این دولت محقق شود.
استاندار مازندران با اشاره به مشکلات دیرینه کارخانه نساجی مازندران اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته بسیاری از ماشین آلاتی که ۱۰ سال خاک می خوردند به زودی فعال می شوند که بیش از ۴۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

* گردشگری و کشاورزی، مهم ترین محورهای توسعه استان
وی با اشاره به اینکه روز اول کارم سند چشم انداز را به عنوان برنامه کاری اعلام کردم، تصریح کرد: این برنامه را به مرور و بر اساس اولویت ها و ظرفیت های استان تغییر دادیم و علاوه بر کشاورزی، حوزه های مهم دیگری نظیر گردشگری را نیز به محورهای توسعه استان افزودیم.
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان استان در حوزه گردشگری، به برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس ایجاد دهکده سلامت مازندران به تصویب رسید.
فلاح دریا را مهم ترین محور گردشگری استان دانست که تا به حال مغفول مانده و بیان داشت: برنامه های اساسی برای احیای دریا داریم، فضا را برای ورود بخش خصوصی فراهم کردیم و تمهیداتی همچون پرورش ماهی در قفس برای استفاده از ذخایر عظیم دریای مازندران اندیشیده ایم.
وی افزود: در حوزه روابط با کشورهای همسایه در این مدت با ۲ استاندار آستاراخان روسیه و منگستائو قزاقزستان دیدار داشتیم که دستاوردهای بسیار مثبتی داشت.

* هنر و هنرمند مورد توجه ما می باشند
نماینده عالی دولت در استان توجه به مسائل فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ را یکی دیگر از محورهای اصلی فعالیت های استان دانست و گفت: در این حوزه هم اقداماتی شد که برگزاری کنگره سرداران و ۱۰هزار شهید استان، کنگره علامه ابن شهرآشوب، کنگره ناصر کبیر و امروز هم آغاز جشنواره فیلم های ویدیویی یاس، از آن جمله اند.
وی با بیان اینکه هنر و هنرمند مورد توجه ما می باشند، افزود: استان ما نیاز به نشاط و امید دارد که برگزاری جشنواره های هنری یکی از راه های مهم نشاط آفرینی است.
فلاح هم چنین از تدوین منشور تعامل دستگاه های اجرایی با سازمان های مردم نهاد خبر داد و افزود: سمن ها ظرفیت های مطلوب و بالقوه ای هستند که باید بکارگیری شوند و زمینه برای آنها فراهم گردد.

* سد گلورد امسال آبگیری می شود
وی با بیان اینکه کشاورزی مهم ترین محور توسعه استان است، از اقدامات اساسی در این حوزه خبر داد و بیان داشت: مهار آبهای سطحی و تامین آب مورد نیاز، یکی از مهم ترین نیازهای اولیه کشاورزی است که در این حوزه، سد گلورد امسال آبگیری می شود و تکمیل سد هراز هم با جدیت دنبال خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه برای اولین بار بحثنفت و گاز و پتروشیمی در مازندران مطرح شد، اذعان نمود: در آینده نزدیک برای همه فارغ التحصیلان جویای کار در استان برنامه داریم و انشاالله معضل بیکاری به تدریج رفع خواهد شد.
گفتنی ست نشست خبری استاندار مازندران که با حضور معاونین استاندار و بیش از یکصد نفر از خبرنگاران استان برگزار شد، بیش از ۳ ساعت به طول انجامید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز