خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت انجام می شود؛

بهره‌برداری از ۲ هزار طرح عمرانی در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۵۸

۲ هزار و ۱۳۹ طرح عمرانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در استان اصفهان در هفتهٔ دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن تبریک هفتهٔ دولت و بزرگداشت یاد و خاطرهٔ شهیدان باهنر و رجایی، گفت: با تامین اعتبار صورت گرفته در دولت جدید امکان افتتاح طرح‌های سال‌های قبل فراهم شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد علی طرفه اظهار داشت: در سال گذشته، ۵۷۰ میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده بود که از این رقم بالغ بر ۳۴ درصد تخصیص اعتبار صورت گرفت و با این تخصیص در استان، امکان پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد طرح‌های عمرانی فراهم شد.

طرفه تصریح کرد: با تخصیص ۳۴ درصدی اعتبارات عمرانی به استان با توجه به پتاسیل‌هایی که در استان وجود داشت پیشرفت فیزیکی طرح‌ها در استان به خوبی انجام شد و اصفهان در کشور رتبهٔ سوم را از لحاظ پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی داشته است.

وی با بیان اینکه در استمرار این فعالیت‌ها از سال ۹۳ امکان بهره برداری طرح‌های عمرانی فراهم شده است، اذعان داشت: تعداد طرح‌هایی که در هفتهٔ دولت به بهره برداری می‌رسد بالغ بر ۲ هزار و ۱۳۹ و معادل ۱۶۰ میلیارد تومان است.

طرفه افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف طرح‌های ملی – استانی، ملی و بخش خصوص به بهره برداری می‌رسند.

وی مشارکت خوب بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی استان را از نکات قابل توجه این طرح‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ۴۹ درصد اعتبارات هزینه شده در فعالیت‌های عمرانی به بخش خصوصی تعلق گرفته است که این نشان دهندهٔ فعال شدن و مشارکت خوب بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی است که در کنار اعتبارات دولتی امکان بهره برداری از این طرح‌ها را فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد که با راهکار‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و مکانیزم‌هایی که در سال۹۳ در بودجهٔ عمرانی کشور پیش بینی شده بتوان زمینهٔ حضور و مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های نیمه تمام استان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های مختلف از جمله مدیریت شهری ایجاد شده است، افزود: امیدواریم در سال آینده شاهد تلاش بیش از قبل بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی باشیم.

طرفه به اعتبارات بودجه طرح‌های عمرانی در سال ۹۳ و در شش ماهٔ امسال اشاره کرد و بیان داشت: با رویکرد دولت تدبیر و امید در شش ماهٔ اول سال تخصیص اعتبارات نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی را داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز چیزی بالغ بر ۳۵ درصد تخصیص اعتبار سال ۹۳ صورت گرفته است که در طرح‌های ملی نیز معادل این رقم تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: این رقم در دو مرحله ابلاغ شده که مرحلهٔ اول آن به خزانهٔ استان واریز شده است و مرحلهٔ دوم نیز به زودی واریز می‌شود.

محمد علی طرفه در ادامه افزود: امیدواریم که امسال شاهد تخصص قابل توجه اعتبارات عمرانی در استان باشیم و با توجه به اینکه فعالیت‌های عمرانی در شش ماهٔ اول سال به خوبی شروع شده و روند رو به رشدی داشته است، بتوانیم شاهد بهره‌برداری از طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز