خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی همایش حکمت سینوی:

۴۰درصد آثار ابن سینا، حتی یک بار هم چاپ نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۵۷

ایه‌ای که ابن سینا گذاشت ستون محکمی بود که نتوانستند آن را سست کنند و با تربیت شاگردان حلقه فلسفی مستحکمی را ایجاد کردند.

غلامرضا اعوانی در همایش حکمت سینوی با بیان اینکه چاپ‌ها باید علمی باشد و کتاب شفا که در همایش هزاره ابن سینا تصحیح خوبی شده بود، اکنون مورد قبول نیست.

به گزارش ایلنا از همدان، وی با بیان اینکه ابن سینا یکی از بزرگترین‌ها در هر عرصه و دوران بوده است، اظهار کرد: عظمت ابن سینا از شهرت او بیشتر است و این بزرگی و عظمت تکرارنشدنی است.

وی گفت: حکیم بوعلی سینا بزرگ‌ترین و تأثیرگذار‌ترین شخصیتی بوده که در تمام شرق و غرب شهره بوده و توانسته عظمت این بزرگی را در فلسفه و طب به رخ جهانیان بکشد.

وی در ادامه عقلانیت را یکی از شاخه‌های مهم ابن سینا دانست و با اشاره به پایه‌های علمی محکم ابن سینا یادآور شد: پایه‌ای که ابن سینا گذاشت ستون محکمی بود که نتوانستند آن را سست کنند و با تربیت شاگردان حلقه فلسفی مستحکمی را ایجاد کردند.

اعوانی ابراز کرد: نخستین کتابی که در سال ۱۴۵۲ چاپ شد انجیل و سپس قانون ابن سیناست که قانون ابن سینا پنج مرتبه تجدید چاپ شده است و در این راستا باید به حق ابن سینا را از بزرگ‌ترین حکیم دوران دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز