خبرگزاری کار ایران

نمایش اولین فیلم بلند بتین قبادی در تورنتو

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۵۰

«مردان» اولین فیلم بلند «بتین قبادی» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش «اکتشافات» Discovery تحت عنوان «آینده سینمای جهان» در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «مردان» به کارگردانی «بتین قبادی» در بخش «اکتشافات» در سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کشور کانادا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا؛ «مردان» اولین فیلم بلند «بتین قبادی» بعد از فیلم کوتاه داستانی «از باد بپرسید» Ask The Wind که توانست جایزه خرس کریستال شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۲۰۱۰ را از آن خود کند، در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش «اکتشافات» Discovery تحت عنوان «آینده سینمای جهان» در سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده می‌رود.

«مردان» که سال گذشته در اقلیم کردستان عراق ساخته شده؛ در سه سئانس مختلف در روزهای ۱۵،۱۷ و ۲۳ شهریورماه(۶،۸ و ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴)، در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید.

در کنفراس خبری که روز ۲۸ مردادماه(۱۹ آگوست) در تورنتو برگزار شد، توسط مسئولان جشنواره رسماً اعلام شد که «مردان» آخرین ساخته «بتین قبادی» در میان فیلم‌هایی از کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، آرژانتین، اتریش، نروژ، استرالیا و… در بخش «اکتشافات» پذیرفته شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو که یکی از فستیوالهای معتبر سینمایی در جهان به شمار می‌رود و ورود اکثر فیلم‌های مطرح سینما به جشنواره‌های مختلف جهانی و آکادمی اسکار به حساب می‌آید، در این دوره با نمایش ۳۰۰ فیلم‌ از کارگردانان بیش از ۶۰ کشور جهان در بخش‌های داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن و با حضور هنرمندان باتجربه و ستاره‌های سرشناس سینمای جهان از روزهای ۱۳ تا ۲۳ شهریورماه جاری(۴ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴) در شهر تورنتو در کشور کانادا برگزار خواهد شود.

در خلاصه داستان فیلم «مردان» آمده است؛ افسری که در کودکی داستان ناگواری برایش اتفاق ‌افتاده است به انسانی رانده شده، گوشه‌گیر و فردی تنها تبدیل می‌شود؛ وی در طبیعت وحشی و در بین کوههای کردستان به دنبال مرد گمشده‌ای می‌گردد.

«بتین قبادی» سال ۱۳۵۸ در شهر بانه در کردستان ایران متولد شده است. سال ۱۳۷۳ با نقاشی وارد دنیای هنر شد و در سال ۱۳۷۵ با ساخت فیلم کوتاه «نقاشی» برای صدا و سیمای سنندج شروع به فعالیت فیلمسازی نمود. وی تاکنون ۶ فیلم کوتاه داستانی به نام‌های «نقاشی»، «حتماً امروز» در سال ۱۳۸۰، «اینجا آنتن نمی‌دهد» در سال ۱۳۸۱، «سربازی که شکست» در سال ۱۳۸۳، «حاضر برای مردن» در سال ۱۳۸۷ و «از باد بپرسید» در سال ۱۳۸۷ را کارگردانی کرده است. وی در سن ۲۳ سالگی برای کامل‌تر کردن فعالیت‌های سینمایی‌اش عازم پاریس شد و این شهر را به مثابه یک دانشگاه انتخاب کرد؛ وی چندین فیلم کوتاه در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ساخت. سال ۲۰۰۹ با ساختن فیلم کوتاه «از باد بپرسید» توانست جایزه خرس بلورین(کریستال) جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۱۰ را از آن خود کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز