خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

سهم بخش خصوصی در سرمایه گذاری های ایمیدرو به ۸۵ درصد رسید

کد خبر : ۱۹۷۷۴۰

با اقداماتی که در راستای سیاست‌های جدید دولت، اصل ۴۴ قانون اساسی و راهکارهای عملی منطبق با استراتژی جدید سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت سازمان ۳۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه موردنیاز طرح‌ها را تأمین خواهد کرد.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو افزود: از زمان شروع به کار دولت یازدهم، سهم شرکت‌های بخش خصوصی در تأمین سرمایه طرح های معدنی و صنایع معدنی این سازمان به ۸۵ درصد رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان که درباره عملکرد یکساله این سازمان سخن می‌گفت با تأکید بر اینکه این اقدام در راستای کاهش بار مالی سازمان و در عین توانمند‌سازی بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی صورت گرفته تصریح کرد: ‌ تا پیش از شروع دولت یازدهم، سرمایه موردنیاز ایمیدرو برای طرح‌های در دست اجرا به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان می‌رسید که تامین این میزان سرمایه چالش بزرگی محسوب می‌شد از همین رو سیاست جذب سرمایه از بخش خصوصی با نگاه به سیاست‌های کلان کشور و ایمیدرو در پیش گرفته شد به طوری که در حال حاضر سهم این سازمان از کل سرمایه موردنیاز به ۱۵ درصد کاهش یافته و بقیه از طریق مشارکت بخش خصوصی تأمین شده و خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با اقداماتی که در راستای سیاست‌های جدید دولت، اصل ۴۴ قانون اساسی و راهکارهای عملی منطبق با استراتژی جدید سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت سازمان ۳۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه موردنیاز طرح‌ها را تأمین خواهد کرد.

وی گفت: ایمیدرو در حال حاضر ۲۹ طرح فعال در دست اجرا دارد این در حالیست که عمده پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی یا پروژه‌های مرتبط با آنها تا نیمه اول سال گذشته نیمه کاره یا متوقف شده و با تاخیرهای ۴ تا ۱۲ ساله در زمانبندی اجرایی مواجه بودند.

طرح‌هایی که هم‌اکنون توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال اجراست بخش‌هایی همچون فولاد، طلا، ‌ آلومینیوم، زغالسنگ و کک سازی، ‌ نیروگاه، سرب و روی، ‌ سنگ‌آهن، ‌ توسعه زیرساخت‌ها و… را در بر می‌گیرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز