خبرگزاری کار ایران

اتمام مواد اولیه، قرارداد کارگران فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه را «سفید» کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۹۶

«کارگرانی که دارای تخصص نیستند با اتمام متریال بیکاری می‌شوند، اما چنان‌چه این کارگران به شرکت‌های دیگر انتقال یابند به‌دلیل نیاز به کار حتی با امضای قراردادهای سفید امضا و یا قراردادهایی با حداقل حقوق و دستمزد نیز کنار می‌‌آیند».

یکی از کارگران شاغل در پارس‌جنوبی از استخدام کارگران با قراردادهایی سفید امضا در صورت اتمام متریال(مخازن، موتور‌ها، پمپ‌ها، کمپرسور و…) توسط پیمانکاران در منطقه پارس‌جنوبی(عسلویه) خبر داد.

«بهروز قنبری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: کمبود و اتمام مواد مورد نیاز تولید موجب توقف برخی از پروژه‌ها در فازهای ۱۷ و ۱۸ منطقه عسلویه شده که بیکاری کارگران زیادی را به‌ دنبال داشته است.

این فعال کارگری افزود: کارگرانی که دارای تخصص نیستند با اتمام متریال بیکاری می‌شوند، اما چنان‌چه این کارگران به شرکت‌های دیگر انتقال یابند به‌دلیل نیاز به کار حتی با امضای قراردادهای سفید امضا و یا قراردادهایی با حداقل حقوق و دستمزد نیز کنار می‌‌آیند.

قنبری در تشریح وضعیت این دست از کارگران گفت: کارگرانی که از مراکز دور به عسلویه می‌آیند، مجبور به انجام این‌کار می‌شوند اما آنهایی که سابقه کار بیشتری دارند و در چنین شرایطی قرار دارند، چون مقام مسئولی برای شکایتشان نمی‌یابند، به شرایط تن می‌دهند.

این فعال کارگری شاغل در فازهای ۱۷ – ۱۸ عسلویه افزود: تاخیرهای زیاد در راه‌اندازی فازهای در دست پیمانکاران درجه یک و دو به‌دلیل اتمام و کمبود و اتمام مواد مورد نیاز تولید(مخازن، موتور‌ها، پمپ‌ها، کمپرسور) به وجود آمده است.

وی در خاتمه با اشاره به تبلیغات نادرستی که توسط مدیران از آغاز به‌کار برخی پروژه‌های ناتمام در دست(فازهای ۱۷ – ۱۸) در منطقه انجام می‌شود، ادامه داد:با حضور مدیران عالی‌رتبه نفت برخی از پیمانکاران اقدام به روشن کردن دودکش‌های پالایشگاه(فلر) می‌کنند تا پیشرفت کار نمایش داده شود در صورتی‌که این پروژه‌ها اصلا آماده به کار نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز