خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت تولد دوباره درگفتگو با ایلنا مطرح کرد:

فقدان مراکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۷۰

برای حضور نوجوانان در مراکز اقامتی هیچ آیین‌نامه‌ای وجود ندارد / بر اساس آیین نامه تنها افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در مراکز اقامتی ترک اعتیاد حضور پیدا کنند.

مدیر عامل جمعیت تولد دوباره با اشاره به لزوم ایجاد مراکز اقامتی ترک اعتیاد جداگانه برای نوجوانانی که در خانواده‌های پرخطر زندگی‌ می‌کنند، گفت: برنامه و ساز و کاری برای ترک اعتیاد نوجوانان در مراکز درمانی و اقامتی وجود ندارد.

عباس دیلمی‌زاده رئیس جمعیت تولد دوباره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: آنچه در کشور به آن نیاز داریم و تاکنون مغفول مانده، این است که برنامه اقامتی و بستری برای مادران و فرزندان که برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند، در یک جا و یک دوره درمانی وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون به دلیل ضروریات آیین‌نامه‌ای و مشکلات قانونی مادران و فرزندان معتاد نمی‌توانند با هم دوره درمانی را در کمپ‌های اقامتی طی کنند، گفت: به طورحتم این مدل مزایا و معایبی دارد که باید توسط متخصصان سنجیده و سپس تصمیم‌گیری شود، اما به نظر می‌رسد امکان این وجود دارد که مادر و فرزند بتوانند در کنار هم مراحل درمان را طی کنند.

مدیر عامل جمعیت تولد دوباره با اشاره به اینکه بر اساس آیین نامه تنها افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در مراکز اقامتی ترک اعتیاد حضور پیدا کنند، گفت: برای حضور نوجوانان در مراکز اقامتی هیچ آیین‌نامه‌ای وجود ندارد.

به گفته دیلمی گاهی اوقات مادر و فرزندی که هر دو اعتیاد داشته‌اند، برای ترک مراجعه کرده‌اند اما در مراکز اقامتی به دلیل مشکلات قانونی نتوانسته‌ایم فرزندان را در کنار مادران پذیرش کنیم، در حالی که برای فرزندان هم هیچ ابزار نگهداری و یا مراکز اقامتی درمانی نیز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی درمان در منزل پیگیری می‌شود و درمان‌گران در منزل خدماتی ارائه می‌دهند.

دیلمی با تاکید برلزوم ایجاد مراکز اقامتی برای نوجوانان در گروه خانواده‌های پرخطر، گفت: نیاز داریم از حمایت اجتماعی گروه‌های شبه خانواده استفاده کنیم چرا که نوجوانان پس از درمان و سم‌زدایی نیازهایی دارند که از سوی خانواده برطرف نمی‌شود و ما از این حیثمجبور هستیم حتما برنامه‌های خاصی برای آن‌ها داشته باشیم.

وی همچنین از پیگیری این موضوع توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور خبر داد و افزود: برای نوجوانانی معتاد که در خانواده‌های پرخطر هستند، ساز و کاری نداریم و باید با ایجاد مراکز اقامتی، برنامه درمانی این گروه پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز