خبرگزاری کار ایران

هفته‌پنجم لیگ‌برتر فوتبال؛

جنگ‌تمام‌‌فولادی‌ در نصف‌جهان / رحمتی - ژنرال، جدال‌از نوع‌نزدیک / قمی‌ها در حوالی‌تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۴۹

لیگ در ایستگاه‌پنجم دیدارهای حساس و هیجان‌انگیز و شاید پرحاشیه‌ای را پیش رو دارد. تقابل سپاهان و فولاد در صدر و آبی‌های استقلال و سید مهدی رحمتی قطعا حرارت لیگ را بالا می‌برد.

هفته پنجم لیگ برتر را می‌توان ایستگاه ارزیابی تیم‌ها و مربیان برای قضاوت در مورد نتایج آینده و موقعیت احتمالی‌شان در جمع مدعیان و حتی تیم‌های در خطر سقوط دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته پنجم لیگ‌برتر فردا یکشنبه با برگزاری ۶ دیدار پیگیری می‌شود که تقابل دو تیم صدرنشین سپاهان و فولاد خوزستان مهمترین مسابقه هفته است، ضمن اینکه رویارویی یاران قلعه‌نویی با یاران سید مهدی‌رحمتی در تیم پیکان جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

با گذشت ۴ هفته از چهاردهمین دوره لیگ برتر چهره برخی مدعیان مشخص شده و برخی تیم‌ها نیز عیار خود را تا حدودی نشان داده‌اند، اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در این‌خصوص صحبت کرد و باید باز هم منتظر نتایج هفته‌های پیش‌رو بمانیم، اما بزرگ‌ترین مسابقه هفته پنجم بین سپاهان و فولاد خوزستان نبردی تمام عیار از رویارویی دو مربی کروات لیگ است که صدر جدول را در اختیار دارند و تاکنون نسبت به دیگر تیم‌ها فوتبال روان‌تر و هجومی‌تری را به نمایش گذاشته‌اند. تاکنون دو تیم نتایج مشابهی در لیگ کسب کرده‌اند و هر دو، یک شکست را در کارنامه خود دارند. سپاهان هفته گذشته مغلوب نفت و یاران علیرضا منصوریان شد و فولاد خوزستان هفته نخست مقابل تراکتورسازان تن به شکست داد.

مصاف دو تیم خوش ترکیب لیگ در هفته پنجم می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند، دیداری که استقلال هم نیم نگاهی به آن دارد و امیدوار از پس از ماه‌ها در صدر لیگ برتر بایستد. باید دید در بازی شطرنج‌کروات‌ها و کیش و مات‌هایی که کرانچار و اسکوچیچ به یکدیگر می‌دهند، کدام تیم برنده میدان خواهد بود و قدرت خود را به رخ حریف و لیگ برتر خواهد کشید. دو تیم در حال حاضر با ۹ امتیاز و با تفاضل گل نسبت به یکدیگر در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند و روی امتیاز این مسابقه حساب جداگانه‌ای باز کرده‌اند.

اما استقلال دیگر تیم ۹ امتیازی لیگ و بالانشین جدول این هفته چشم به صدرنشینی دارد و نمی‌خواهد تحت هیچ شرایطی این فرصت طلایی را از دست بدهد. پیکان که این روزها با ۲ تساوی و ۲ شکست در جمع تیم‌های پایین جدول حال و روز خوشی ندارد، برای امتیاز گرفتن از تیم آماده امیر قلعه‌نویی کار سختی دارد. شاید خیلی از هواداران فوتبال بعد از انتقال رحمتی و ساموئل به پیکان بی‌صبرانه انتظار رویارویی این دو تیم را می‌کشیدند که در جام شهدا با پیروزی استقلال مقابل ملوان و شکست پیکان برابر تراکتورسازی این رویارویی امکان‌پذیر نشد، اما حالا در هفته پنجم نگاه‌های بسیاری متوجه این رویارویی جذاب و احتمالا پرحاشیه خواهد بود. تقابل پیکان و استقلال در ورزشگاه تختی بیش از اینکه تقابل این دو تیم باشد، مطمئناً تحت تاثیر رویارویی قلعه‌نویی و رحمتی خواهد بود و همه منتظر هستند تا دوباره عکسی از این دو را در کنار یکدیگر ببینند. منصور ابراهیم‌زاده هم که هنوز تیمش موفق به گلزنی نشده در انتظار این است تا بلکه شاگردانش از خط دفاع متزلزل استقلال استفاده کنند و در این مسابقه طلسم شکنی کنند. پیکان با وجود اینکه تاکنون نتوانسته در حد هزینه و یارگیری که در فصل نقل و انتقالات داشته نتیجه بگیرد، روی امتیاز این مسابقه قطعا حساب جداگانه‌ای باز کرده و می‌داند در صورت شکست در این مسابقه وارد شرایط بحرانی خواهد شد. زرینچه که تجربه زیادی از رویارویی با چنین شرایطی را دارد معتقد است فریب موقعیت پیکان را در جدول نمی‌خوریم و برای رویارویی با پیکان حریف را دست کم نمی‌گیریم. باید دید در تقابل قلعه نویی و ابراهیم‌زاده؛ دو یار قدیمی که زمانی در تیم ملی با یکدیگر همراه بود چه تیمی سربلند خواهد شد و می‌تواند قابلیت های خود را به رخ لیگ بکشد.

پیکار نفت و سایپا، نبرد دو تیم جوان لیگ در حالی‌که هر دو هفته گذشته مقابل دو تیم مدعی قرار گرفته بودند در نوع خود جالب توجه است. سایپا که تا هفته گذشته حتی موفق نشده بود توپی را از خط دروازه حریفانش عبور دهد و با ۳ تساوی بدون گل کار خود را دنبال می‌کرد، در هفته چهارم تا آستانه پیروزی مقابل استقلال پیش رفت، اما هر بار شاگردان قلعه‌نویی کار را به تساوی کشاندند و سرانجام گل پیروزی را هم در دقایق پایانی به ثمر رساندند تا دست شاگردان جلالی از اولین پیروزی کوتاه بماند. این شکست با وجود تلخی برای سایپایی‌ها، باعثبالا رفتن اعتماد‌به‌نفس‌شان شد تا نارنجی‌پوشان کرجی کمی از زیر فشار اینکه گفته می‌شد برنامه هجومی ندارند و نمی‌توانند گل بزنند رهایی پیدا کنند. حالا سایپایی‌ها در سومین دیدار خانگی خود مقابل نفتی قرار می‌گیرند که هفته گذشته یک پیروزی خوب و روحیه‌بخش را در دیدار با سپاهان کسب کرد. نفت این فصل هم مانند فصل گذشته تیم با انگیزه‌ای نشان داده و این بار می‌خواهد با منصوریان‌جوان به اهداف بزرگتری برسد. تیمی که به سپاهان مدعی ۳ گل زده، قطعاً حریف سختی برای سایپا خواهد بود.

رویارویی تراکتورسازان و صبای‌قم هم می‌تواند از جمله دوئل‌های تماشایی هفته پنجم باشد. تراکتورسازی پس از اولین شکستش در لیگ برتر با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد. رسول خطیبی، سرمربی سرخ‌پوشان‌تبریزی در کنفرانس خبری پس از دیدار با پدیده حرف از مشکلات مالی زد و با انتقاد از مدیرعامل تراکتورسازان حتی ادامه کار را هم منوط به حل برخی مشکلات دانست، اما مشکل بین خطیبی و نظمی با یک جلسه حل شد تا تیم مدعی تراکتورسازی خود را برای دیدار با صبای‌قم آماده کند. شاگردان خطیبی در حالی از ساعت ۱۸ فردا در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف صبا می‌روند که تاکنون در ۲ دیدار خانگی خود موفق شدند ۶ امتیاز بگیرند و این بار نیز امیدوارند به سومین پیروزی خود در خانه برسند یا حداقل شکست‌ناپذیر باقی بمانند. شاگردان مرفاوی هم شروع خوبی در لیگ داشته‌اند و اکنون با یک امتیاز بیشتر نسبت به حریف ۷ امتیازی خود در رتبه پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. صبا در شرایطی به مصاف تراکتورسازی می‌رود که پس از گذشت ۴ هفته از لیگ به همراه پدیده مشهد جزو تیم‌های بدون شکست محسوب می‌شود و تلاش می‌کند تا همچنان این رکورد خود را تا جایی که می‌تواند حفظ کند.

در دیگر دیدارهای هفته پنجم استقلال‌خوزستان و شاگردان عبدالله ویسی با شاگردان یحیی گل‌محمدی دیدار خواهند کرد، مصافی که با توجه به شرایط دو تیم در جدول هیچ کدام نمی خواهند بازنده آن باشند. نفت مسجد سلیمان و گسترش فولاد تبریز هم برای فرار از رده های پایین جدول در این دیدار برای سه امتیاز بازی می‌کنند هرچند تبریزی‌ها با توجه به حضور در زمین حریف و نباختن در این مسابقه شاید حتی به نتیجه تساوی هم راضی باشند. دو دیدار باقی مانده هفته پنجم بین تیم‌های راه‌آهن - ملوان‌انزلی و پرسپولیس - پدیده مشهد، روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

برنامه کامل هفته پنجم لیگ برتر به این شرح است:

یکشنبه ۲ شهریور
سایپای‌البرز - نفت‌تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه انقلاب‌کرج

تراکتورسازی تبریز - صبای‌قم، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

سپاهان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

پیکان‌تهران - استقلال‌تهران، ساعت ۱۹:۱۰، ورزشگاه تختی‌تهران

استقلال‌خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه تختی‌خوزستان

نفت مسجدسلیمان - گسترش‌فولاد تبریز، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه شهید بهنام محمدی‌راد

دوشنبه ۳ شهریور
راه‌آهن - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه اکباتان

پرسپولیس - پدیده مشهد، ساعت ۱۹:۱۰، ورزشگاه آزادی تهران

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز